luni, 14 martie 2011

Nicu Grigoras - cel mai mare campion de la Dacia


Nicu GRIGORAŞ

A fost cel mai bun vitezist şi preparator de automobile de curse din România. S-a născut la 12 septembrie 1948, în Hudesti, Bacău. Absolvent în 1971 al Politehnicii din Iaşi. Din 1973 este angajat al IAP unde, înainte de a ajunge la compartimentul de competiţii, şi-a făcut ucenicia la bancul de probe. În curse a debutat în 1976. Primul titlu de campion l-a obţinut în 1977 (viteză în coastă, pe Dacia 1300 de grupa 2). A fost maestru al sportului din 1981 şi a fost declarat de cinci ori primul automobilist al anului. Sezonul de vârf al său este 1980 cînd şi-a trecut în palmares cinci titluri individuale şi două cu echipa. Este selecţionat în echipa naţională de viteză pe circut cu care participă la cursele din Cupa Păcii şi Prieteniei. In 1986, în afară de cele două titluri obţinute la circuit şi coastă, Nicu Grigoraş a câstigat cursa internaţională de la Reşiţa, fiind primul pilot român care realizează o astfel de performanţă în Cupa Prietenia. A fost un foarte bun preparator de motoare şi caroserii, maşina cu care a obţinut majoritatea titlurilor, Dacia Sport Turbo, fiind o dovadă în acest sens. În august 1989, pleacă din ţară şi se stabileşte în Belgia, dar nu şi-a găsit locul pe care şi-l dorea. Moare în 7 aprilie 1999 departe de ţară, răpus de o boală necruţătoare.


fisa de sportiv:

Palmares Internaţional
Raliu:
-1985 locul XXXV cls general şi locul VIII la clasă, R. ACROPOLE ediţia a XXXII-a, Grecia, etapă în Campionatul Mondial de Raliuri, copilot Dacian BANCA
-1987 locul XXVIII cls general şi locul V la clasă, R. ACROPOLE ediţia a XXXIV-a, Grecia, etapă în Campionatul Mondial de Raliuri, copilot Dacian BANCA
-1988 locul VII cls general şi locul III la clasă, în TURUL EUROPEI, ediţia a XXXI-a, locul II pe naţiuni, locul I pe mărci, copilot Dacian BANCA

Viteză pe circuit:
-1981 locul II cu echipa României la circuitul de la Kiev (URSS), etapă în Cupa PĂCII şi PRIETENIEI, cu Ştefan IANCOVICI şi Buerebista URSU
-1984 locul IV la individual şi locul II cu echipa României la circuitul de la Reşiţa (ROMÂNIA), etapă în Cupa PĂCII şi PRIETENIEI, cu Victor NICOARĂ
-1986 locul V la circuitul de la Schleiz (R. D. Germană), etapă în Cupa PĂCII şi PRIETENIEI
-1988 locul III la individual şi locul II cu echipa României la circuitul de la Reşiţa (ROMÂNIA), etapă în Cupa PĂCII şi PRIETENIEI

Palmares Naţional
Viteză în coastă :
- 1980 Campion Absolut, Dacia Piteşti
- 1980 Campion Grupa 5, Dacia Piteşti
- 1980 Campion Grupa 5 Naţională, Dacia Piteşti
- 1981 Campion Absolut, Dacia Piteşti
- 1981 Campion Grupa 5, Dacia Piteşti
- 1982 Campion Absolut, Dacia Piteşti
- 1982 Campion Grupa C, Dacia Piteşti
- 1983 Campion Grupa C, Dacia Piteşti
- 1984 Campion Grupa C1, Dacia Piteşti
- 1985 Campion Grupa C, Dacia Piteşti
- 1986 Campion Grupa C, Dacia Piteşti
- 1987 Campion Grupa C7, Dacia Piteşti
- 1988 Campion Grupa C1, Dacia Piteşti

Viteză pe circuit :
- 1979 Campion Clasa VI, Dacia Piteşti
- 1980 Campion Grupa 5, Dacia Piteşti
- 1980 Campion Grupa 5 Naţională, Dacia Piteşti
- 1981 Campion Grupa 5, Dacia Piteşti
- 1982 Campion Grupa C, Dacia Piteşti
- 1983 Campion Grupa C, Dacia Piteşti
- 1984 Campion Grupa C, Dacia Piteşti
- 1985 Campion Grupa C, Dacia Piteşti
- 1986 Campion Grupa C, Dacia Piteşti
- 1987 Campion Grupa C7, Dacia Piteşti
- 1988 Campion Grupa C1, Dacia Piteşti



Nicu Grigoras, acest sef al departamentului competitii de la Dacia, un inginer de exceptie care a reusit cateva proiecte extraordinare pt. acea vreme.
Dacia turboo era deja ceva normal pt cei de la competitii in acele vremuri gri.Insa Dacia lui de competitie era un fenomen.
Dacia sport turbo de grupa C a d-lui ing.Nicu Grigoras versiunea anului 1986.
-greutate 880 kg
-cilindree 1397 cm 3,4 in linie,bloc+cilindrii de fabricatie romaneasca
-chiuoasa de renault 5 alpine de serie
-supraalimentarea realizata de un turbocompresor Garett sau KKK,cu supapa by-paSS mecanica
-alimentare:injectie de benzina mecanica K Jetronic Bosch
-presiune de supraalimentare 0,7-1,3 bar reglabila din bord
-puterea maxima 180-220 Cp(DIN) la max 6500 rot/min
-cuplul maxim 20-25 kgfm la 3000-4000 rot/min
-cutia de viteze 5 rapoarte cu 2 grupuri conice de 9/34 si 8/33, ce permiteau realizarea unei viteze maxime de 220-180 km/h
-instalatia de racire era la partea din spate a masinii pt o mai buna echilibrare a maselor si pt o tinuta de drum mai buna
-pe paviloin avea un eleron asemanator cu cel de pe Peugeot 205 T 16
-culoare:gri metalizat
-dura 4h transformarea ei dintr-o masina de circuit intr-una de raliu.

3 comentarii:

  1. Nici un comentariu? Incredibil...aici e vorba de-o LEGENDA, oameni buni! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Priveste si acest omagiu pentru Nicu Grigoras...
    http://www.youtube.com/watch?v=8GC0TNoOm5Q

    RăspundețiȘtergere
  3. Nicu Grigoras - unul din cei mai buni piloti si preparatori de masini de curse din Romania...

    RăspundețiȘtergere