vineri, 11 martie 2011

Cum sa consumi cat mai putina benzina

În condiţiile în care în România benzina s-a apropiat de 6 lei pe litru, poate ar fi bine să te gândeşti cum poţi face economie la carburant, implicit la bani. Şi ca să nu afli ulterior că ţi-ai distrus motorul şi că trebuie să scoţi mai mulţi bani din buzunar pentru reparaţii, iată câteva sfaturi.

Prima varianta e sa tinzi spre consum zero ! (hahahahaha)



După ce ţi-ai ales o maşină care se potriveşte necesităţilor tale, dacă îţi place să conduci economic, e momentul să respecţi câteva reguli pentru a-ţi reduce cheltuiala cu carburantul.

1. Nu îţi încărca maşina. Dacă un obiect este inutil, aruncă-l!

100 kg suplimentare înseamnă circa 0.7 litri/100 km în plus. Dacă portbagajul tău este plin cu o mulţime de lucruri care pot fi depozitate într-un loc, cum ar fi anvelope, trusă de scule sau piese de schimb, e timpul să îl goleşti. Iar dacă ai portbagaj pe maşină sau suport de schiuri şi nu îl foloseşti, e bine să-l dai jos. Fiecare element care opune rezistenţă la înaintare generează consum.

2. Îmbunătăţeşte felul în care schimbi vitezele.

Schimbă într-o treaptă inferioară de viteză la aproximativ 1.000 de turaţii pe minut. Cu cât menţii o turaţie mai mică, motorul consumă mai puţin. Nu schimba însă prea jos pentru că motorul intră în trepidaţii care nu sunt doar enervante, dar pot fi şi periculoase. Schimbă într-o treaptă superioară de viteză la 2.000 de turaţii pe minut la motoare diesel şi la 2.400 de turaţii la motoare pe benzină.Iar ca regulă pentru cei care au maşini diesel, ţine motorul în zona de turaţii unde ai cuplul maxim (vezi manualul maşinii) şi abia când ieşi din acea zonă foloseşte schimbătorul de viteze.

3. Foloseşte frâna de motor.

Frana de motor întrerupe injectia de combustibil la masinile moderne. Asta inseamna ca daca vei cobori o panta in frana de motor nu vei consuma nimic. La fel, daca te apropii de un semafor si vezi ca e rosu sau ca se va pune rosu, retrogradeaza treptat pentru a incetini din frana de motor, pe cat posibil. Dimpotriva, daca scoti masina din viteza atunci motorul va intra in relanti si vei incepe sa consumi ceva. Atentie insa: nu folosi frana de motor la turatii excesive. Excesiv inseamna apropiat de zona rosie a turometrului, da?

4. Fii blând, dar ferm cu pedala de acceleraţie.

Acceleraţiile excesive nu te ajută deloc. Asta nu înseamnă să porneşti ca melcul de pe loc. Acceleraţiile prea lente cresc consumul de carburant, aşadar caută calea de mijloc. În ambuteiaje, dacă motorul tău este sănătos, simpla ridicare treptată a piciorului de pe pedala de ambreiaj va împinge maşina înainte.

5. Menţine viteza constantă.

Pe şosea mai ales, mersul cu viteză constantă îţi va reduce simţitor consumul de carburant. Pentru a reuşi un consum redus, anticipează situaţiile în care va trebui să reduci viteza, astfel încât să nu fi nevoit să pui frână. În oraş nu depăşi 50 km/h, în afara oraşului 80 km/h este o viteză foarte economică.

6. Foloseşte cu cap climatizarea autovehiculului.

Dezabureşte parbrizul cu parasolarele lăsate în jos. Astfel, aerul cald se va intoarce spre geamul parbrizului. Dacă afara e foarte cald, porneşte maşina cu toate geamurile deschise, şi de-abia după ce aerul fierbinte din interior este dat afara închide-le. Nu pune aerul condiţionat pe mai puţin de 20 de grade. În caz contrar, rişti sa pierzi cel puţin 1 L/100km. Condusul cu geamul deschis generează acelaşi consum suplimentar ca şi aerul condiţionat. Aerodinamica se schimbă, iar maşina întâmpină rezistenţă la înaintare dacă este condusă cu geamurile deschise după 40 km/h.

7. Foloseşte corect anvelopele.

Dacă temperatura exterioară creşte peste 10 grade mai multe zile şi nu mai sunt semne de revenire a iernii, scoateţi anvelopele de iarnă, care consumă mai mult.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu