Asa a decis joi Guvernul: taxa auto sa fie marita in medie cu circa 50%, insa cresterea va fi dubla sau chiar tripla pentru unele masini, in functie de vechimea lor, de capacitatea cilindrica si de gradul de poluare.
De la 1 ianuarie 2011, cea mai scumpa taxa de poluare va fi pentru un autovehicul non-euro cu motor de 3.200 de centimetri cubi, cu vechime de 20 de ani, si anume, 30.432 de euro.
Iata si alte exemple: pentru un motor Euro 1 de 3,2 litri, cu o vechime de 18 ani, se va plati o taxa ce poate ajunge la 12.672 de euro (10.240 de euro in prezent); pentru un motor Euro 2, de 3,2 litri, vechi de 10 ani, se va plati o taxa de 19.584 de euro (17.408 euro in prezent).
Pentru un motor de 3,2 litri, Euro 3, cu o vechime de cinci ani, taxa va fi de 12.778 de euro (8.891 de euro in prezent); pentru un motor de 3,2 litri, Euro 3, cu o vechime de sase ani, taxa ajunge la 11.748 de euro (8.174 de euro in prezent); pentru un motor de 1.400 de cmc, Euro 4, cu vechime de un an, taxa va fi de 787 de euro (380 de euro in prezent); taxa pentru acelasi motor de 1.400 cmc, Euro 4, dar cu vechime de trei ani, va fi de 651 de euro (315 euro in prezent).
Taxa pentru un motor de 2.000 cmc, Euro 4, cu o vechime de doi ani va fi de 2.742 de euro (1.600 de euro in prezent); taxa pentru o masina noua cu motor de 3.000 cmc, Euro 5, va fi de 1.133 de euro, iar cea pentru o masina de 1.100 cmc, Euro 5, va fi de 50 de euro pentru vehiculele noi (in prezent nu se percepe taxa) si de 40 de euro pentru masinile vechi de doi ani.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu