marți, 7 decembrie 2010

Dacia Logan VR6 de la A la Z

Cel mai puternic Logan din Romania este cel facut de SGM. Are un motor VR6 cu modificari ce produce aproape 200 de cp. Iata aici toate modificarile masinii, de la A la Z si cum a reusit Robert sa puna un motor V6 pe o masina de familie.



Motorul care a fost pus pe acest Logan este unul de 2.8 litri ce produce 174 de cp in varianta stoc. SGM i-a schimbat clapeta de acceleratie cu una de la motorul de 2.8 litri, i-a schimbat axele cu came tot de la un motor de 2.9 si softul a fost complet schimbat. In plus, volanta este usurata cu 4.5 kg fata de cea originala. In concluzie, puterea este acum, neoficial, in jurul valorii de 200 de cp. Un test dyno va arata cu exactitate care este puterea acestui Logan.

Cutia de viteze este tot de VR6, asa cum era normal, ca cea de Logan nu prea se potrivea. Planetarele de VR6 au fost adaptate, au fost scurtate si canelurile au fost modificate, pentru a se adapta la Logan, sa intre in fuzetele originale. Ambreiajul este hidraulic acum.

Radiatorul de racire este tot de VR6, pentru ca cel original de Dacie nu putea face fata la motorul actual care are o capacitate dubla fata de Loganul initial.
Suspensia a fost schimbata in totalitate cu un kit KW reglabila pe inaltime.

Sistemul de franare a fost si el imbunatatit. Mai precis, pe fata, discurile originale au fost inlocuite cu unele de 300 mm in diametru, de Renault Scenic cu etriere Brembo, de pe BMW E38 cu 4 pistoane
Pe spate, tamburii si sabotii originali de Dacie au fost inlocuiti cu discuri si etriere de 240 mm de Renault 19.

Jantele care sunt montate pe masina sunt de 17 inci diametru si au o latime de 8j. In plus, prezoanele sunt acum cu piulita.

Pe viitor, masina va mai primi un rollcage pentru siguranta, scaune de tip scoica pentru competitie, centuri in 4 sau 5 puncte si un regim de usurare serioasa a masinii. Mai precis, masina se va transforma incet-incet intr-o masina de grupa H pentru Viteza in Coasta. Aaaaa, era sa uit! Masina nu va mai ramane mult timp cu motorul aspirat... Se vede la orizont cuvantul "turbo".
Si asta nu e tot...Robert ne promite sa duca motorul undeva la peste 300 de cp.

sursa:4tuning

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu