duminică, 14 noiembrie 2010

Sandero S2000



Nicolas Prost, fiul cel mare a lui Alain Prost, va participa în Intercontinental Rally Challenge la bordul unui model Dacia Sandero special preparat de Renaultsport.

Inspirat de evoluţia tatălui său în Trophee Andros la bordul lui Dacia Duster, Nicolas Prost fiul cel mare al Profesorului, a hotărât să îşi încerce anul viitor norocul tot alături de Dacia, în Intercontinental Rally Challenge. Deşi nu are experienţă în raliuri, ci doar pe circuit şi în Trophee Andros la grupa electrică, juniorul Prost consideră că alături de Dacia poate câştiga experienţă. Copilotul lui Nicolas Prost va fi fratele său Sacha Prost, participarea fiind deci o afacere de familie.

Modelul pe care îl va folosi în raliu va fi un Dacia Sandero S2000, care are specificaţii similare cu cele ale lui Renault Clio Sport R3 Maxi, dezvoltat tot de diviza Renaultsport. Motorul folosit va fi de 2.0 litri aspirat şi va oferi 230 CP prin intermediul unei cutii secvenţiale cu şase rapoarte. Materialul de concurs va fi asemănător tehnic cu cel cu care pilotul de Formula 1 Robert Kubica ar fi trebuit să participe în Raliul Monte Carlo în luna Ianuarie, dar din cauza unor probleme la motor acesta a abandonat înainte de start. Pentru a fi siguri că nu se mai repetă insuccesul, vor fi cooptaţi direct mecanici de la uzina de la Mioveni.

În IRC Sandero şi Nicolas Prost se vor bate cu favoriţii Kris Meeke, Sebastien Ogier la bordul modeleor Peugeot 207 S2000, sau Mikko Hirvonen pe Ford Fiesta S2000. Pentru primul sezon Dacia îşi propune însă să învingă Skoda, pentru a îşi lua revanşa pentru înfrângerea din Trophee Andros.

Dacia intenţionează ca prin acest parteneriat să lanseze un viitor hot hatch Sandero, oferind astfel publicului internaţional o şansă de a se familiariza cu performanţele compactei româneşti. Surse din cadru companiei spun chiar că în viitor este posibil ca Dacia, după modelul Renault, să îşi introducă divizia Daciasport, care se va ocupa de pregătirea modelelor de raliu, pe termen lung ţinta fiind participarea în WRC.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu