duminică, 14 noiembrie 2010

Benzina E10 din 2011 in tarile UE

Incepand de la 1 ianuarie, in Uniunea Europeana va aparea un nou tip de benzina, denumita E10, cu un continut de 10% etanol, sortiment care, potrivit Asociatiei Constructorilor Auto Europeni (ACEA) nu va fi suportat de unele autoturisme. Vezi ce masini sunt incompatibile!



trafic-semafoare-catedrala-timisoara (11)De asemenea, statiile de alimentare din Romania, ca si cele din restul statelor membre UE vor trebui sa introduca si un nou tip de motorina, denumita B7, care va contine 7% FAME (Fatty Acid Methyl Ester)-un tip de biodiesel. Actualele tipuri de carburanti vor ramane pe piata pana in 2013, potrivit unei directive europene referitoare la calitatea carburantilor.

Cu toate ca sunt obligatorii de la 1 ianuarie 2011, noile sortimente in unele state deja sunt pe piata.

Daca pentru maşinile echipate cu motoare diesel nu vor fi probleme cu noul carburant, exista temeri ca unele maşini pe benzina, mai ales unele modele vechi, ar putea avea de suferit.

Ca atare, pentru acestea este recomandabila utilizarea actualului standard de benzina, denumit E 5. Lista lor e destul de cuprinzatoare dar posesorii de DACIA pot sta linistiti pentru ca pe ea nu figureaza nici unul din modelele constructorului de la Mioveni.

Iata modelele cu care ati putea avea probleme:

Mercedes-Benz: nu sunt compatibile cu benzina E10 modelele cu prima generatie de injectie directa C200 CGI (W203), CLK 200 CGI (C209) fabricate intre 2002-
2005 si autoturismele cu carburator, masini mai vechi de 25 de ani.

Fiat: sunt compatibile toate modelele echipate cu motorizari Euro 3 sau mai mult, incepand cu modelele fabricate din 2000 incoace, cu urmatoarele exceptii:
- Barchetta: 1.8 16V.
- Bravo/Brava (182): 1.6 16V.
- Doblo: 1.6 16V.
- Marea: 1.6 16V, 2.0 16V.
- Multipla: 1.6 16V.
- Palio: 1.6 16V.
- Punto (188): 1.8 16V.
- Stilo: 1.6 16V (1.596 cm3), 1.8 16V, 2.4 20V.

Lancia: aceleasi conditii ca la Fiat, cu exceptiile:
- Lybra: 1.6 16V, 1.8 16V, 2.0 20V
- Thesis: 2.0 Turbo 20V, 2.4 20V, 3.0 V6 24V, 3.2 V6 24V

Ford: sunt compatibile toate modele produse in Europa dupa 1992, cu exceptia:
- Ford Mondeo SCI CD 132.

Opel: nu sunt compatibile modelele 2,2 l cu injectie directa, cod motor Z22YH (Vectra, Signum, Zafira)

Renault: nu sunt probleme pentru niciun model introdus pe piata dupa 1997, cu exceptiile urmatoare:
- Renault 19;
- Megane 1 pe injectie directa, 2,0 l F5R 700, F5R 740, F5R 782
- Laguna 2 pe injectie directa, 2,0 l F5R 782, precum si urmatoarele modele comercializate intre 1 ianuarie 2000 si 31 decembrie 2002:
Laguna 2, 2,0 l, Turbo, F4R 764, F4R 765, F4R 790, F4R 794;
Velsatis 2,0 l, Turbo, F4R 762, F4R 763;
Avantime 2,0 l, Turbo, F4R 760, F4R 761

Toyota: sunt compatibile toate modelele fabricate in Europa dupa ianuarie 1998 in afara modelelor:
- Avensis 2.0 l cu motor 1AZ-FSE fabricate intre iulie 2000 si octombrie 2008.
- Avensis 2.4 l cu motor 2AZ-FSE fabricate intre iunie 2003 si octombrie 2008

Audi: sunt compatibile toate modelele incepand cu 1992, in afara de prima generatie de motoare cu injectie directa:
- Audi A2 1.6 FSI, model 2003-2005
- Audi A3 1.6 FSI, model 2004
- Audi A3 2.0 FSI, model 2004
- Audi A4 2.0 FSI, model 2003-2004

Škoda: Benzina E10 nu e potrivita pentru modelele la care manualul producatorului indica folosirea exclusiva a benzinei CO 98

Volkswagen: turismele si modelele de transport pasageri sunt compatibile, cu foarte putine exceptii:
- Lupo 1,4 (77 kW), model 2001 - 2004;
- Polo 1,4 FSI (63 kW),model 2002 - 2006;
- Golf IV 1,6 FSI (81 kW),model 2002 - 2004;
- Golf IV Variant 1,6 FSI (81 kW), model 2002 - 2006;
- Bora 1,6 FSI (81 kW), model 2002 - 2005;
- Bora Variant 1,6 FSI (81 kW), model 2002 - 2005;
- Golf V 1,4 FSI (66 kW), model 2004 - 2005);
- Golf V 1,6 FSI (85 kW), model 2004;
- Golf V 2,0 FSI (110 kW), model 2004);
- Touran 1,6 FSI (85 kW), model 2003 - 2004;
- Touran 2,0 FSI (110 kW), model 2004

Volvo: nu sunt compatibile doar un numar limitat de masini model S/V40 fabricate la jumatatea anilor 90, cu motorizare 1.8 GDI.

via:agenda.ro

Un comentariu: