marți, 2 martie 2010
OFICIAL: Dacia Duster cu pret de pornire de la 10.500 euro in Romania
Dacia a pasit cu dreptul pe segmentul SUV-urilor, noul Duster anuntandu-se deja un succes memorabil, asemeni Loganului. Pretul de pornire pentru modelul romanesc este de 10.500 de euro cu TVA inclus.
Ziua de astazi, 2 martie, va ramane in istoria Dacia ca fiind momentul in care constructorul roman a pasit cu pazi timizi dar motivati pe segmentul SUV-urilor. Mult asteptatul Duster s-a aratat astazi "in carne si oase" privirilor si blitz-urilor jurnalistilor prezenti la Salonul de la Geneva, dupa o ceremonie fastuoasa, menita sa sublinieze importanta modelului in gama Dacia.
Desi publicul din toata lumea a fost bombardat cu informatii privind trasaturile tehnice si de design ale noului model, principalul mister il constituia pretul de pornire al modelului romanesc. Pentru ca isi propune sa se mentina in continuare pe aceeasi linie low-cost, care i-a adus celebritatea, Dacia vine si de aceasta data cu o oferta de pret imbatabila pe acest segment de piata. SUV-ul romanesc costa doar 10.500 de euro, pret valabil pentru echiparea de baza. Pentru cei care isi doresc insa si tractiunea 4x4, Dacia Duster scoate din buzunar incepand cu 12.300 de euro.
Un alt aspect necunoscut pana in prezent este faptul ca la liniile noului model Dacia, complet diferite de cele ale actualilor frati de gama, si-a adus contributia si Centrul de Design de la Bucuresti, deschis in urma cu doi ani de Renault, al patrulea de acest tip din Europa. Liniile incearca sa ofere o oarecare originalitate modelului si sa traseze cat mai bine identitatea de marca Dacia.
La nivel exterior, clientii vor putea opta pentru un pachet botezat "Pack Look" care aduce jante de aluminiu de 16 inch, geamuri cu tenta fumurie, bare de pavilion, oglinzi retrovizoare, scut de protectie fata si spate si praguri laterale cu protectie. La interior noutatea o constituie pozitionarea functiei 4x4 pe consola centrala si introducerea optionalului "pack Piele" care imbraca volanul, schimbatorul si scaunele in piele.
Asa cum va anuntam, Duster vine cu dimensiuni generoase, 4.31 metri lungime si 1.82 metri latime, care ajuta la incadrarea modelului in segmentul SUV-urilor dar garanteaza si un spatiu interior bun. Pe scurt, Duster ofera spatiu bun pentru cinci pasageri si o capacitate a portbagajului de 475 de litri in conditii normale si 1600 de litri atunci cand se rabateaza bancheta posterioara. In plus, garda la sol de 210 de mm si unghiurile bune, de 30 de grade la atac si 36 de grade la degajare, garanteaza abordarea unor trasee dificile.
Dezvoltat pe platforma lui Logan, cu o punte fata de tip pseudo Mac Pherson cu brate triunghiulare si punte spate multibrat tot Mac Pherson (in cazul versiunii 4x4), Duster ofera o motricitate si un confort bun atat pe sosea cat si in teren accidentat.
Pentru ca se vrea o alternativa abordabila ca pret, Duster va fi disponibil cu doua variante de tractiune: una integrala 4x4 si una anterioara 4x2, ceva mai ieftina. Cea din urma varianta este destinata celor care isi doresc o pozitie inalta la volan, o garda la sol mai mare dar nu au nevoie de toate cele patru roti motrice pentru trasee accidentate.
Cum era de asteptat, alianta Renault-Nissan a furnizat SUV-ului romanesc toata tehnologia necesara unui model capabil de escapade off-road. Sistemul de tractiune integrala dispune de trei moduri de selectie, disponibile chiar pe consola centrala.
Modul AUTO repartizeaza cuplul intre puntea fata si spate in functie de conditiile de aderenta. Atunci cand vorbim de un drum uscat, fara prea mari probleme, sistemul 4x4 transmite putere puntii fata insa atunci cand ploaia,zapada sau noroiul creeaza probleme, puntea spate incepe sa primeasca si ea din doza de resurse.
Modul LOCK permite soferului sa inchida electronic modul 4x4 si sa transfere in permanenta 50% din cuplu puntii spate, pentru a asigura o deplasare optima pe zapada si noroi.
Modul 4x2 este utilizat atunci cand se incearca o economie de carburant iar conditiile de drum sunt favorabile.
Conform asteptarilor, sub capota primului off-roader romanesc se vor gasi doua motoare, unul pe benzina si unul diesel, ultimul in doua variante de putere. Vorbim despre familiarul motor de 1.6 litri 16 valve si 110 cai putere pe benzina si de dieselul 1.5 dCi regasit in versiunile de 85 si 105 cai putere. Mabele optiuni vor fi cuplate la o transmisie manuala cu sase rapoarte, primul dintre ele foarte scurt.
Motoarele diesel permit o economie de carburant excelenta si emisii de invidiat (sub 140 g/km in modul 4x2 si sub 150 g/km in modul 4x4) ceea ce aplica SUV-ului semnatura Dacia eco2.
In materie de siguranta, Dacia nu a facut compromisuri, SUV-ul fiind echipat cu un sistem ABS Bosch de ultima generatie, cu sistem de repartizare electronica a fortei de franare si cu asistenta la franarea de urgenta. Nu lipsesc airbagurile frontale, centurile in 3 puncte cu limitator de efort si in lista dotarilor optionale doua airbaguri laterale pentru cap si torace.
Duster va fi fabricat la uzina din Mioveni si va fi comercializat incepand cu sfarsitul lui martie, progresiv pe piata europeana, pe piata din Turcia, din Africa si din Orientul Mijlociu.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu