duminică, 7 martie 2010

Dacia Duster Concept - Ce a mai ramas ?!


Exact la un an de la lansarea de la Geneva a conceptului Duster ne aflam la a doua lansare ,de data asta a modelului de serie.
Ce a mai ramas?
În momentul în care au apărut primele imagini video cu noul concept Dacia Duster, publicul românesc a fost aproape extaziat în faţa unor linii pe care nimeni nu ar fi crezut vreodată că un model Dacia le poate avea.
Varianta de serie, aşa cum va arăta ea pe şoselele din România. Aşa cum se întâmplă de obicei, drumul de la concept la varianta finală este unul în care modelul suferă multiple modificări. Astfel că, întrebarea pe care ne-o punem este cât a rămas şi cât s-a păstrat din conceptul iniţial al Daciei Duster?

O sumară comparaţie între concept şi produsul final arată clar că s-a renunţat la caroseria pătrăţoasă şi s-a ajuns în variana finală la o caroserie cu forme rotunde, care, este adevărat, nu mai are aceeaşi arhitectură futuristă precum cea a conceptului Duster.

Tot la capitolul design, putem spune că Duster-ul de serie nu mai dă impresia de putere degajată de bara de protecţie mare, străpunsă de două prize de aer orizontale.

S-a renunţat, de asemenea, la semnalizatoarele foarte mari pe care le avea conceptul, cel de pe faţă fiind poziţionat chiar pe capotă, şi s-a mers pe varianta clasică. Acelaşi lucru s-a întâmplat şi cu proiectoarele de ceaţă, care în varianta finală sunt rotunde, în timp ce în cazul conceptului erau înguste şi lungi.

Imaginea indrăzneţului concept unea trăsăturile sport ale unui coupe (la exterior), şi caracteristicile robuste, dar spaţioase (la interior). Avea, de asemenea, plafonul panoramic de sticlă, iar în interior se apelase la scaune modulare.

Locurile din faţă ale conceptului au fost în aşa fel create încât Duster să poata fi transformat rapid şi cu uşurinta dintr-un autovehicul cu patru, într-unul cu trei locuri, ceea ce-i ooferea încă doi metri cubi de spaţiu pentru depozitarea bagajelor, suficient pentru a putea fi transportată o bicicletă.

Dimensiunile produsului final au fost, de asemenea, modificate. Dacă Duster Concept avea 4,25 m lungime, 1,64 m lăţime, modelul de serie are 4,31 m lungime şi 1,82 m lăţime.

În ceea ce priveşte portbagajul propus de conceptul iniţial, acesta avea o capacitate de 470 de kg, în timp ce modelul de serie propune un portbagaj de 475 de kg.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu