marți, 23 martie 2010

FOTOSPION: Logan hatchback


Mahindra Renault vrea sa dezvolte o versiune mai scurta a lui Logan, pentru a face modelul mai atractiv pentru piata din India. Acesta are un portbagaj a carui marime a fost redusa drastic, pentru a reduce lungimea totala a modelului cu aproape 20 de centimetri. Scopul final al celor de la Mahindra este o lungime de mai putin de 4 metri a lui Renault Logan, pentru ca modelul sa fie eligibil pentru o reducere de 10% pe piata din India.

Cea de-a doua parte a acestei reduceri implica un motor de pana la 1.200 centimetri cubi in cazul unitatilor otto, sau un motor de pana la 1.500 centimetri cubi in cazul propulsoarelor diesel. Astfel, Mahindra Renault ar putea oferi in continuare motorizarea 1.5 dCi a lui Logan, in timp ce motorul de 1.2 litri ar putea fi preluat de pe Nissan Micra, in ciuda faptului ca Dacia produce un motor de 1.2 litri la Mioveni si il poate livra prin centrul CKD integrat chiar si pe piata din India. Unitatea otto de 1.2 litri produsa de Dacia dezvolta 75 CP la 5.500 rpm si un cuplu motor maxim de 108 Nm la 4.250 rpm. Viteza maxima a modelului respectiv este de 161 km/h, iar acceleratia de la 0 la 100 km/h este realizata in 13.6 secunde.

Exista posibilitatea ca indienii de la Mahindra sa foloseasca motorul de provenienta Nissan deoarece acesta ar putea fi mai ieftin decat unitatea construita la Mioveni, dar aceste date nu au fost confirmate inca de oficialii parteneriatului Renault-Nissan-Mahindra. Logan a suferit o scadere dramatica a vanzarilor pe piata din India in defavoarea unor modele precum Maurit Suzuki Swift Dzire si Tata Indigo Manza. In ultimele doua luni ale acestui an, indienii de la Mahinda au vandut doar 250 de unitati Logan pe piata interna, in timp ce vindeau aproape 3.000 de unitati la debutul acestui model pe piata, in urma cu doi ani.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu