miercuri, 13 octombrie 2010

Dacia invinge Volkswagen

Directorul de vanzari de la Volkswagen o spune clar si raspicat: "Dacia Duster este un amestec de plastic ieftin si piese vechi, dar nu-i putem face fata la vanzari". Chiar daca acuzatiile sunt sau nu fondate, cert este ca numarul tarilor in care Dacia depaseste ceilalti producatori este in crestere. Printre acestea se numara Franta, Germania si Bulgaria.



Managerul de vanzari al grupului VAG este nemultumit ca nemtii prefera Dacia in loc de Skoda. Ghinion!


Succesul pe care Dacia il are in statele vestice in fata Skoda a declansat reactii acide din partea oficialilor grupului german Volkswagen. "Nu putem sa facem fata provocarii Dacia cu actualul portofoliu al VW", a declarat Christian Klinger, manager de vanzari in cadrul concernului german, citat de cotidianul austriac Die Presse. El a precizat ca, daca pana acum germanul "de rand" care nu isi permitea un Volkswagen se indrepta spre "sora mai mica" din Cehia, Skoda, acum acesta prefera Dacia.


In primele opt luni din 2010, Dacia a vandut peste 221.000 de vehicule peste granita, cea mai mare piata de export fiind Franta, unde s-au cumparat peste 76.000 de Dacia. A doua mare piata de desfacere de peste granita a fost Germania, unde au fost livrate aproape 24. 000 de unitati. Diferentele dintre cele doua produse, VW si Dacia, prezentate de Klinger sunt legate atat de politica de pret, cat si de gradul de echipare al masinii. Dacia isi permite sa ceara preturi atat de mici pentru ca salariatii de la uzina din Pitesti sunt mult mai prost platiti decat cei de la uzina din Cehia, explica directorul VW, care a precizat ca, din punctul lui de vedere, Dacia este un amestec de plastic ieftin si piese vechi de la Renault.


Un alt avantaj al marcii romanesti este si faptul ca modelele standard includ echipari de baza foarte sarace, care permit, din nou, cererea unui pret mai mic decat al concurentei, in opozitie cu VW, a carui filosofie este sa includa cat mai multe dotari pe modele standard. Desi pretul este principalul atu al Dacia, cei care o cumpara nu sunt neaparat "saraci", explica Klinger, care sustine ca majoritatea celor care achizitioneaza un vehicul "made in Romania" sunt dispusi sa plateasca inca 3-4.000 de euro pentru a echipa modelul de baza cu dotari suplimentare. Intr-un interviu recent acordat saptamanalului Business Magazin, Jerome Olive, seful Dacia si directorul general al Renault Romania, a declarat ca romanii ar trebui sa fie mandri ca produc o masina care se vinde din ce in ce mai bine in Germania.


Sursa: gandul.info

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu