duminică, 11 iulie 2010

Dacia Loco !

Sunt destule berline modificate in peisajul romanesc al tuningului.Insa nu multe sunt cele care chiar intorc priviri. Una dintre acestea este masina lui Robert, membru 4 Speed Squad, care a reusit sa transforme berlina pe care o stim cu totii intr-o masina pe care putini o stiu.

Povestea a inceput cu multa vreme in urma, dupa cum ne spune si proprietarul. Intentia de a modifica o Dacie s-a nascut din dorinta de a duce tuningul la o masina autohtona cat se poate de in extrem. Am vrut sa tunez o Dacie cum nu a mai facut-o nimeni, am vrut sa fac o masina care sa fie cea mai buna, cea mai frumoasa.
Am inceput cu modificarile la partea tehnica, cu marirea puterii, prin inlocuirea clasicului motor 1,4 cu unul de 1,6. Noul motor avea volanta usurata si echilibrata, chiulasa planata vreo 3 mm. Pentru stabilitatea masinii pe sosea am intarit amortizoarele. Ca sa aiba o mai bun aprindere, am folosit una electronica cu cititor optic, astfel eliminand platina, condensatorul si multe altele!

Evacuarea a fost modificata prin scoaterea tobei intermediare si inlocuirea tevii, iar ca finala, o toba sport. Pentru a avea prindere la janta in patru prezoane am schimbat puntea spate cu una luata de pe un Renault 18, iar pe fata a fost modificata fuzeta. Jantele de tabla au fost inlocuite cu unele din aluminiu pe 14 inci, foarte usoare, model Rial Le Mans. Gumele pe fata au indicativul 185/55R14, iar pe spate 185/50R14. Alternatorul a fost si el schimbat cu unul mai performant, de 92 de amperi, pentru a face fata sistemului audio care e un foarte mare consumator de curent.
Pe partea de exterior, am schimbat barele cu unele din fibra de sticla, iar pragurile au fost montate fara a fi vizibila linia de asamblare. Masina era initial alba, dar o singura culoare mi s-a parut ceva banal si am hotarat sa vopsesc capota, plafonul si portbagajul cu un negru lucios. Capota am prelungit-o peste faruri pentru un asa numit aspect "bad-boy". Semnalele din aripi au fost scoase si astupate pentru un design cat mai "curat". In acelasi scop au fost scoase si astupate manarele usilor (inclusiv cele de la portbagaj), deschiderea din exterior a acestora fiind posibila doar din telecomanda, iar din interior prin buton (tot electric). Geamurile au fost ionizate in negru.

la ABW, niste baieti foarte talentati si cu multa imaginatie, dar si cu multa rabdare. Spatele masinii a fost indreptat, iar accesul la busonul de benzina se face cu o usita. Am incercat sa aduc spatelui masinii o alta forma decat cea clasica si am schimbat locul numarului de inmatriculare, acesta fiind pozitionat acum in bara de fibra intr-un locas special realizat.
Bateria a fost schimbata cu una Deep Cicle de 4000 de amperi in scurt pentru a acoperi un consum foarte mare al statiilor. Cablurile de curent Orion de la Oawg si cabluri Audison RCA formeaza conectica. Un HU Clarion 938 trimite sunetul in cele peste 20 de difuzoare! Usile fata au cate doua perechi de difuzoare Hertz DSK 160, gama Dieci, pe componente. In usile din spate au fost montate trei seturi de difuzoare Hertz DSK 130, gama Dieci, iar in spate o pereche de difuzoare Hertz coaxiale.

Pentru bass am ales un difuzor Hsx 1000 cu 1000w rms, marca Hertz, cu o cutie construita de Dl. Blak dupa niste masuratori precise si exacte si un amplificator monobloc Spl Dynamics de 2000w rms stabil intr-un ohm. Un amplificator Audioson VRx 4.300 cu 4 canale pentru difuzoare, de 400w rms pe canal trimite sunetul in difuzoarele din masina. Un iPod legat la HU printr-o interfata Clarion si un TFT la parasolar pentru filmele redate de iPod formeaza latura multimedia. Insa pentru drumuri lungi, un Playstation montat in spate este acolo ca sa scoata lumea din plictiseala.

Cam astea ar fi, deocamdata, modificarile masinii. Dar stiti cum e cu tuningul, nu te opresti niciodata. Mai vreau sa mentionez ca masina a fost vedeta celor de la Cassa Loco in videoclipul "Tu si prietena ta", pentru cei care isi mai amintesc.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu