joi, 23 septembrie 2010

FRANŢA: Dacia, pe locul al doilea după Audi


După ce Dacia a reuşit să facă senzaţie şi să se claseze pe locul al doilea în 2009 în studiul Car 360° TNS Sofres, care măsoară ataşamentul clienţilor faţă de mărcile auto, producătorul român recidivează în 2010 în studiul realizat de cea mai importantă companie de cercetări sociologice din Franţa. Conform rezultatelor ediţiei 2010 a studiului Car 360°, Dacia se menţine pe poziţia a doua în clasament, singurul producător de care clienţii s-au ataşat mai mult în Franţa fiind Audi.

Dacia a reuşit să se claseze, astfel, în topul mărcilor despre care cercetătorii TNS Sofres declară că sunt cel mai bine notate de clienţi când vine vorba satisfacţiei post-cumpărare. În acest top se află şase mărci (Audi, Dacia, Mercedes, Honda, BMW şi Skoda), indicele de satisfacţie a clienţilor fiind, în aceste cazuri, de peste 90 (din maximum 100). Dacia a reuşit chiar să crească valoarea indicelui în raport cu anul precedent, acesta urcând de la 96 la 98.
CUM A FOST EFECTUAT STUDIUL Car 360° TNS Sofres?

3700 de francezi posesori de maşini cu vechimea de până la cinci ani au fost chestionaţi în legătură cu "experienţa de client" pe care o au de la achiziţia maşinii până astăzi. În studiu au intrat 24 de mărci, cele mai bine reprezentate ca volum în Franţa. Pentru fiecare marcă, clienţii au răspuns la întrebări care au vizat experienţa de cumpărare, calitatea produsului, costurile de utilizare, plăcerea la condus, designul, service-urile post-vânzare. În urma răspunsurilor, TNS Sofres a stabilit un indice (TRI'M) care măsoară nivelul ataşamentului clientului faţă de marca respectivă.
REZULTATELE

Dacă locurile 1 şi 2 au rămas neatinse din 2009 până acum, Audi (99 TRI'M) şi Dacia (98 TRI'M) reuşind să-şi păstreze poziţiile, pe locurile 3-6 s-au clasat, în ordine, Mercedes (95), Honda (95), BMW şi Skoda. Doar aceste şase mărci au reuşit să treacă peste cota 90 a indicelui. În continuare au venit alte şapte mărci care au reuşit să se încadreze între TRI'M 80 şi TRI'M 89. Între acestea se numără fie mărci care se diferenţiază de grupul din care fac parte prin poziţionarea premium (Alfa Romeo, Volvo sau Mini), fie mărci cu referinţe şi istorie solidă, cum sunt Volkswagen sau Toyota. În sfârşit, ultimul grup conţine 11 mărci generaliste care au o bază de clienţi largă şi eterogenă. "Aceste mărci - ale căror fundamente sunt corecte - suferă din cauza unui deficit emoţional în relaţia cu clienţii.
DESPRE DACIA

"Succesul Audi şi Dacia se bazează pe genele acestor mărci. De exemplu, dacă Audi a fost pe prima poziţie în categoria "Calitatea produsului", Dacia a învins detaşat la categoria "Costuri de utilizare". Reuşita Dacia are la bază claritatea şi lizibilitatea ofertei sale de pe piaţă. Pentru posesorii modelelor Dacia, modelele mărcii au personalitate şi caracter. Mărcile generaliste sunt timorate în această privinţă", susţin realizatorii acestui studiu.

via | TNS Sofres

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu