Nissan vrea să reînvie marca japoneză Datsun. Noile modele vor ţinti segmentul low-cost şi ar putea fi comercializate sub brandul Dacia.
După ce în 1986 Nissan a decis să închidă porţile uzinelor Datsun, japonezii caută să câştige teren pe pieţele emergente (Rusia şi China), scrie Autoexpress. Datsun va deveni submarcă Nissan aşa cum este Dacia pentru Renault, iar modelele Datsun ar putea fi comercializate sub marca Dacia. Noile automobile vor face parte din Planul 88 al niponilor de a lansa un model noul la fiecare 6 luni, timp de 6 ani.
Conform unor surse citate de Nikkei, Nissan lucrează deja la un model cu dimensiuni mai mici decât Micra.
Modelele Dacia sunt comercializate în Rusia şi America de Sud sub brandul Renault. În India, producătorul autohton Mahindra comercializează modelul Verito, o versiune a Loganului. Indienii au cumpărat licenţa de producere a modelului Logan de la Renault, iar francezii au rămas doar furnizori ai motoarelor.
Numele Datsun are o istorie interesantă. În 1931, compania DAT Motorcar a scos un model de dimensiuni reduse pe care la denumit Datson (din engleză: fiul lui DAT). îN 1933, după ce Nissan a preluat compania DAT Motorcar, numele a fost schimbat în Datsun pe motiv că "son" înseamnă "pierdere" în japoneză. Datsun (DAT, sun-soare, Dattosan în japoneză) a fost un omagiu adus soarelui de pe steagul Japoniei.
via: money.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu