vineri, 11 iunie 2010

Dacia SGM - Remember of a Legend

O Dacie care a facut istorie si senzatie de multe ori. O Dacie care nu mai are nevoie de nici o introducere, desi eu o fac. Pur si simplu, SGM.

O berlina care facea de rusine orice BMW care se mandreste ca are in jur de 150 cp. Nu o spunem noi, o spun cursele! O Dacie cum "aveau batranii care alergau pe coasta", spune Robert, proprietarul masinii. Dar cum de a reusit sa faca o Dacie turbo care merge cu 200 km/h?
In afara de caroserie, care nu a scapat nici ea de modificari, nu am putea spune ce a ramas din vechea Dacie. Motorul are schimbata chiulasa cu una Crossflow de R5 Alpine. Carburatorul este Solex 32 DIS cu jicloare modificate pentru a avea amestecul de aer si combustibil bun (AFR) la 1,5 bari. Vibrochenul si volanta au fost usurate. Axa cu came este la 282 de grade. Turbosuflanta este KKK, iar intercoolerul de la un VW Golf 2. Pentru racirea uleiului, s-a montat un radiator. Motoarele turbo functioneaza la temperaturi foarte mari, asa ca a fost imbunatatit sistemul de racire si lubrifiere a motorului, iar baia de ulei este cu antival.

Aprinderea este electronica, cu senzor la volanta, de la un R5 Turbo. Pentru ca benzina sa faca fata turbinei, s-au montat doua pompe de benzina ce ridica presiunea la 7 bari. Pentru a termina cu minunile de sub capota, Robert a mai montat un blow-off de la Forge si un boost controler in masina, tot Forge. Traseul de admisie este din inox, la fel si cel de evacuare, de 50 mm. Cert este ca, intr-un final, masina dezvolta 130 de cp cu aceste modificari. Dar acum acestia nue rau indeajuns, un sistem Nitro umed a venit in ajutor, crescand puterea la 200 cp cand acesta este declansat. Shot-ul de protoxid este de 75 cp. O Dacie Berlina care are 200 cp ... Cine ar fi crezut ca se poate asa ceva?

Dar ca sa ajunga toata puterea pe asfalt, a mai fost nevoie de cateva modificari. Bare stabilizatoare de 24 mm pe fata si doua de 17 mm pe spate, amortizoare fata scurtate si intarite "dupa propria reteta", arcuri scurte si tari, bucsi de relon, ambreiaj 200 mm cu placa de presiune de R5 Turbo, planetare Dacia si cutie de viteze tot de Dacie, cu grup conic 9X34 si raport final de 0,76:1. La o astfel de putere, nici franele nu au fost neglijate - pompa de frana VW - Audi, dublu circuit, servo-asistata, discuri de frana ventilate de VW cu etrieri Dacia Nova. Jantele sunt acum in 4 prezoane, marca ATS, 15X7j cu anvelope Dunlop 195X50Xr15 de la Pneumax.
Si sa nu uitam ca a fost membru fondator a DRT ( Dacia Rally Team).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu