luni, 19 aprilie 2010
Analiza: Dacia Duster dupa evenimentul " porti deschise" !
Dupa un weekend in care Dacia si-a deschis larg usile reprezentantelor din toata tara, invitand publicul la un test cu Duster, trecem in revista principalele calitati si defecte remarcate de vizitatori.
Debutul noului Dacia Duster pe piata din Romania a lansat o multime de critici sau de aprecieri, multe dintre ele chiar fondate. Publicul autohton a fost rasfatat vreme de patru zile cu un eveniment, care a oferit ocazia tuturor pasionatilor brandului Dacia de a vedea cum se comporta cel mai nou membru al familiei de la Mioveni.
Evenimentul "porti deschise" care s-a desfasurat weekendul acesta a adus in showroom-urile constructorului roman o multime de oameni curiosi de performantele lui Duster. Testul publicat de noi pe 15 aprilie, care a pus la treaba versiunea de 85 de cai putere pe taramurile marocane, a servit ca un punct de plecare si prima impresie pentru toti cei care urmau sa testeze SUV-ul romanesc.
Cei care au apucat insa sa vada cum se comporta Duster inca de pe 15 aprilie, si-au exprimat parerile in cadrul rubricii de comentarii, blamand sau dimpotriva laudand modelul romanesc. Judecand dupa afirmatiile facute de majoritatea celor care si-au exprimat parerea in scris, putem spune ca primul SUV din istoria Dacia a primit referinte foarte bune.
Spre surprinderea multor carcotasi, Duster a fost apreciat chiar si pentru aspectul sau exterior: "are un look ok", "daca ar fi sa aleg intre Duster si orice alt SUV enumerat (Skoda Yeti, Kia Sportage, Hyundai ix35) as alege Dusterul", "arata binisor", "destul de atractiva", "o evolutie romaneasca", "o masina inchegata", "mult mai frumoasa in realitate decat in poze", "design frumos", "asamblari exterioare facute cu multa grija", "exterior destul de reusit". S-au gasit insa si persoane care sa critice designul si sa afirme ca "mai bine imprumutau anumite elemente de la Logan, asa cum face Volkswagen cu toate modelele sale".
Majoritatea celor care au testat modelul au avut ocazia sa simta motorul de 85 de cai putere si 1.5 litri, care in aproape toate cazurile a raspuns bine atunci cand pedala de acceleratie a fost "impulsionata". Au fost insa si voci care au sustinut ca propulsorul pare "fara suflu" si ca este recomandat cu precadere pentru cei care folosesc masina in oras, la drum lung capacitatile sale fiind destul de limitate.
Aceleasi impresii contradictorii s-au regasit si la capitolul suspensie, unde o parte a publicului a apreciat faptul ca aceasta "filtreaza gropile si obstacolele excelent" si ca "absoarbe socurile". De cealalta parte, unii au considerat ca ele sunt "blegi si desalate" si ca "ideea de confort la Dacia este doar o poveste".
Tot la capitolul tinuta de drum, cei care au testat Duster s-au plans de precizia directiei, dar au apreciat "feedback-ul pedalei de frana si cursa mai lunga. Fata de Sandero, cursa pedalei de frana este ceva mai lunga, lucru util cand vrem sa dozam forta de franare. Masina franeaza bine, chiar daca este dotata cu tamburi pe rotile din spate."
Majoritatea celor care au comentat la testul publicat de noi au recunoscut insa capacitatile masinii in off-road si dimensiunile potrivite pentru abordarea unor trasee dificile. Duster a fost catalogat drept "aur curat pentru cei din statiunile montane si pentru cei care muncesc la intretinerea sistemelor din teren" si o "adevarat masina destinata off-road-ului".
Unul dintre useri povesteste chiar si un episod in teren accidentat, unde "prin niste noroaie si ceva denivelari s-a comportat excelent". Unii chiar merg mai departe si sustin ca Duster 4x4 "a fost de neoprit pe un camp unde abia plouase si noroiul ajunsese pana la jumatatea portierei."
SUV-ul romanesc a fost apreciat insa de toti cei care l-au testat pentru pozitia inalta la volan, care "ajuta in trafic" si ofera o "vizibilitate buna", "mai buna decat la Logan si Sandero", unde ai o senzatie de "cocotare artificiala".
In ceea ce priveste spatiul interior, pentru unii s-a dovedit a fi o mare dezamagire pentru ca "pare mai mic decat la Logan berlina", in timp ce altii l-au apreciat pentru portbagajul generos, insa nu suficient de mare pentru un SUV.
Au fost si vreo cateva voci care s-au plans si de lista de optionale, care desi s-a imbogatit cu ESP, tapiterie din piele si pachet de design nu ii satisface pe cei care isi doreau o cotiera anterioara, discuri de frana pe spate sau pe cei care vroiau o echipare standard cu aer conditionat si computer de bord.
Dupa un weekend atat de incarcat pentru modelul romanesc putem trage linie si afirma ca Duster are parte de o lansare pe masura importantei sale in istoria brandului romanesc. Publicul a avut ocazia de a vedea si partile bune si partile rele, de a analiza performantele pe strada sau in teren accidentat, de a critica sau lauda consumul de carburant. Cert este ca Duster se contureaza tot mai mult ca un model cinstit, care isi merita banii, afirmatie pe care o sustin majoritatea celor care l-au testat.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu