joi, 12 noiembrie 2009

Dacia, in topul satisfactiei in Franta


Studiul de satisfactie Grand Prix des Marques Automobiles, organizat in Franta de publicatia Journal de l'Automobile si institutul TNS Sofres, a dezvaluit un lucru care parea imposibil acum cativa ani: Audi, Dacia si Toyota se afla in topul satisfactiei clientilor francezi.Analiza realizata pe baza marturiilor a 3500 de posesori de masini din Hexagon s-a bazat pe cercetarea amanuntita a diferitelor elemente care insumeaza "Experienta de client" a celor care au o anumita masina de cel putin patru ani. Printre acestea se numara calitatea produsului, costul de intretinere si utilizare, placerea la condus, designul si serviciile post-vanzare.

La final, studiul realizat de francezi arata ca Audi (cu 97 de puncte TRI'M - indicele care masoara nivelul de atasament al clientului fata de marca) este secondat foarte indeaproape de Dacia, cu 96 de puncte TRI'M. Clasarea constructorului roman pe a doua pozitie a podiumului este o mare surpriza, in conditiile in care studiul din 2008 a aratat ca marcile de care clientii se simt cel mai atasati sunt Toyota si Mercedes.

Exista diferente intre modul in care sunt percepute Audi si Dacia de catre clientii lor, insa reactia post vanzare (performanta globala, intentia de a cumpara un model al aceleiasi marci, deschiderea clientului de a recomanda masina si altora) a fost relativ aceeasi pentru ambele branduri. Daca Audi a reusit sa treaca de pe locul al treilea in 2008 pe locul intai in 2009 mai ales datorita Calitatii produsului, lucru apreciat de absolut toti clientii sai, Dacia a primit doar laude la capitolul Costuri de intretinere.

"Dacia nu are decat 4 ani pe piata noastra, insa brandul romanesc a reusit in aceasta perioada sa isi ridice notorietatea la nivelul celei ale unei marci mari deoarece le da clientilor produse corecte in raport cu nevoile acestora", a declarat Vincent Carre, directorul Dacia Franta.

Marca romaneasca a iesit in evidenta si la capitolul Modele de oras, Sandero primind primul loc. Honda a reusit sa casige respectul clientilor prin modelele sale compacte, in timp ce Mercedes este liderul segmentelor superioare.

Cea mai interesanta concluzie este reprezentata de faptul ca studiul nu a scos in fata nicio marca franceza la capitolele care masoara efectiv satisfactia clientilor, premiile acordate impartindu-se intre marcile germane si japoneze, secondate de brandul romanesc Dacia.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu