luni, 31 octombrie 2011

Isi incepe activitatea Comandamentul Central de Iarna!

Isi incepe activitatea Comandamentul Central de Iarna! In perioada 1 noiembrie 2011 - 31 martie 2012, acesta va avea rolul de a asigura desfasurarea normala a traficului rutier, aerian si naval in conditii de iarna.

Ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Anca Boagiu, a semnat ordinul privind functionarea Comandamentului Central de Iarna pentru perioada 1 noiembrie 2011 - 31 martie 2012. Rolul acestuia va fi asigurarea desfasurarii normale a activitatii de transport in scopul de a se interveni operativ in cazurile de blocare a circulatiei si de a asigura o informare corecta asupra starii cailor de comunicatii pe timp de iarna.

Din componenta Comandamentului Central de Iarna fac parte Comandamentele operationale ale Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania, ale CFR SA, ale Autoritatii Navale Romane, ale Autoritatii Aeronautice Civile Romane si ale Autoritatii Rutiere Romane.

Comandamentele operationale vor prezenta Comandamentului Central de Iarna programe proprii de masuri pentru asigurarea desfasurarii normale a activitatilor pe timp de iarna si vor centraliza zilnic datele primite de la unitatile din sector. Acestea vor fi transmise Secretariatului Comandamentului Central de Iarna, care va centraliza datele privind blocarea drumurilor nationale, a cailor ferate, statiilor de cale ferata, aeroporturilor, porturilor, cailor si canalelor navigabile, precum si alte situatii deosebite inregistrate pe caile de comunicatii ca urmare a conditiilor meteo nefavorabile.

Comandamentul Central de Iarna va prezenta cel putin de trei ori zilnic Ministerului Transporturilor si Infrastructurii raportul situatiei privind conditiile de circulatie, modul cum se desfasoara activitatea pe calea ferata, in statiile de cale ferata, porturi, aeroporturi si drumuri nationale, precum si masurile luate.

Comandamentul Central de Iarna si dispeceratele vor tine permanent legatura cu dispeceratul Politiei Rutiere si dispeceratele judetene ale Politiei Rutiere.

In cazul in care conditiile meteorologice sunt nefavorabile, durata de functionare a Comandamentului Central de Iarna se poate prelungi peste termenul initial stabilit.

duminică, 30 octombrie 2011

Dacia produce o maşină pe minut

Uzinele Dacia de la Mioveni produc o maşină pe minut, compania înregistrând, în 2010, o cotă de piaţă de 31,7 % din piaţa auto locală. Dacia, printre puţinele firme româneşti care au făcut angajări pe timp de criză.



Cei peste 15.000 de angajaţi au produs anul trecut 341.408 de autoturisme. În timp ce vânzările din ţară au scăzut cu circa 2% în primul semestru al anului curent, exporturile de autoturisme produse pe platforma Dacia au reprezentat 10% din valoarea exporturilor româneşti, scrie Gândul.

Producţia zilnică a uzinei de la Mioveni este de 1.377 de maşini, adică 65 de autoturisme pe oră, mai mult de o maşină pe minut. Anul trecut au fost fabricate 341.408 de autoturisme, cu 15% mai multe decât în 2009.
În 2010, cifra de afaceri a companiei Automobile Dacia a fost de 2,7 miliarde de euro, în creştere cu 26,6% faţă de anul anterior, iar profitul net a fost de 230 de milioane de euro, cu 30,4% mai mult faţă de 2009, potrivit datelor Ministerului Finanţelor Publice. Dacia este cel mai mare exportator din România.

De altfel, compania s-a clasat pe locul cinci în topul celor mai mari 50 de angajatori, realizat de Ziarul Financiar.

Investiţia totală a grupului francez Renault în platforma Dacia de la Mioveni este de circa 1,5 miliarde de euro în perioada 2000-2010.

Afacerile uzinei reprezintă 2,7% din produsul intern brut, compania achitând anul trecut taxe în valoare de 625 de milioane de euro, conform oficialilor companiei.

Spaţiile Dojo şi cantine în care se prepară opt tone de alimente zilnic

Pe platforma Dacia au fost deschise 23 de cantine unde se prepară zilnic peste 11.000 de porţii de mâncare, din circa opt tone de alimente.

Platforma reuneşte numeroase clădiri şi depozite conectate de o reţea complexă de drumuri, semafoare şi treceri de pietoni. Limita de viteză admisă este de 40 de km pe oră. Cei care o încalcă riscă să fie prinşi de radarele amplasate în mai multe puncte.

De asemenea, pentru angajaţii uzinei au fost amplasate aşa-numitele spaţii Dojo, ateliere destinate formării salariaţilor. Ei participă, cel puţin o dată pe an, la un astfel de atelier pentru a-şi îmbunătăţi dexteritatea. Până în 2010 au fost organizate cinci milioane de ore de formare.

sursa: zf.ro

sâmbătă, 29 octombrie 2011

Duster este campion la vanzari

Dacia a vândut de trei ori mai multe modele Duster în primele nouă luni ale anului, în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut.



Duster a înregistrat o evoluţie spectaculoasă, cu un avans al vânzărilor de peste trei ori, de la 36.444 unităţi în primele nouă luni ale anului trecut la 117.292 unităţi.

În septembrie, vânzările de autoturisme Dacia la nivel mondial au urcat cu 14%, de la 20.291 anul trecut la 23.195, ca urmare a dublării livrărilor de SUV-uri Duster, de la 5.817 la 11.322 unităţi.

Logan a înregistrat un declin uşor în septembrie, de la 6.927 autoturisme la 6.396 unităţi, în timp ce pentru Sandero declinul a fost mai mare, de 28%, de la 7.546 unităţi la 5.454 unităţi.

Anul trecut, vânzările Dacia au crescut cu 12%, de la 311.426 la 348.723 de autovehicule. Printre pieţele importante pentru Dacia se numără şi Spania, Italia sau ţările din nordul Africii, ca Algeria sau Marocul.

Grupul Renault a raportat venituri în creştere cu 8,7% la nouă luni, de la 28,38 miliarde de euro anul trecut la 30,8 miliarde de euro. În trimestrul al treilea, veniturile au crescut cu 12%, de la 8,7 miliarde de euro la 9,7 miliarde de euro.

via: money.ro

vineri, 28 octombrie 2011

Dacia, pe locul 8 in clasamentul JD Power



Studiul care masoara satisfactia clientilor de vehicule din Franta, realizat de JD Power si revista "l'Automobile Magazine" situeaza Dacia pe locul 8 in clasamentul general al producatorilor auto. In aceeasi analiza, modelul Dacia Logan se afla pe prima pozitie in categoria masinilor mici. Clasamentul publicat de JD Power si "l'Automobile Magazine" a fost realizat pe baza evaluarilor a 15.000 clienti francezi care detin un autoturism de cel putin doi ani. Opiniile acestora au fost analizate in functie de patru categorii de criterii, legate de gradul de atractivitate a autovehiculului, costurile pe care le implica acesta, calitatea si fiabilitatea percepute si serviciile post-vanzare. Studiul a scos la iveala o diminuare generala a nivelului de satisfactie a posesorilor de vehicule francezi, care au devenit mai exigenti, mai ales in raport cu costurile de utilizare a unui vehicul. Criza economica a schimbat comportamentul consumatorilor, acestia avand asteptari mai ridicate in ceea ce priveste performantele vehiculelor, in raport cu preturile afisate. Dacia se pozitioneaza pe locul al 8-lea in clasamentul de anul acesta, in categoria producatorilor de automobile, inregistrand 769 puncte dintr-un total de 1.000. Marca romaneasca se afla inaintea unor producatori precum Toyota, Volkswagen, Citroen, Peugeot, Kia, Ford, Fiat sau Chevrolet, la doar un punct distanta de Nissan. In schimb, Dacia Logan a urcat pe primul loc in categoria masinilor mici, fata de anul trecut, cand se pozitiona pe locul al doilea. Berlina a inregistrat 781 puncte, la egalitate cu Mazda 2, fiind mai apreciata decat modelul Mini.

joi, 27 octombrie 2011

Dacia Duster in etapa a V a Redescopera Romania

Cinci Dacia Duster s-au pregatit pentru a parcurge o noua etapa din campania „Redescopera Romania”, ultima desfasurata in cursul anului 2011. Timp de cinci zile (26-30 noiembrie), ele vor fi conduse de Bobby Voicu, Doru Panaitescu, Adrian Mihaltianu, Razvan Baciu si Augustin Radu, intr-o expeditie care isi propune sa „redescopere” cele mai semnificative locuri, monumente si traditii din zona Banatului.



Cea de-a cincea excursie a campaniei din 2011 incepe la Clisura Dunarii si se termina la Sambata de Sus, in Fagaras. Masinile vor strabate cel putin 1000 de km fiecare pe parcursul acestei etape, trecand prin zone de campie, dar si prin regiuni muntoase. La finalul excursiei, ele vor face un popas prelungit la Sambata de Sus, unde Petrom ii va intampina pe toti participantii la etapele Redescopera Romania de anul acesta, in cadrul unui eveniment care va marca finalul „sezonului” 2011 al proiectului.


Participantii la ultima etapa a campaniei vor avea ocazia de a „redescoperi” parcuri si rezervatii naturale, specii protejate de pasari si plante (Clisura Cazanelor, Portile de Fier), monumente istorice (Podul lui Traian de la Drobeta Turnu-Severin sau Teatrul din Oravita, cel mai vechi teatru din tara) sau vechi locasuri de cult (Biserica Romano-Catolica din satul Brebu Nou, Biserica Sf. Mihail de la Cisnadioara, ctitoria brancoveneasca de la Sambata de Sus). Nici in aceasta excursie nu se vor trece cu vederea cetatile de pe teritoriul Romaniei care au rezistat vremurilor: Cetatea Aradului, Cetatea Calnic, Cetatatea Fagarasului. Pe harta expeditiei sunt inscrise si Cramele Recas si Muzeul Astra din Sibiu, inaugurat in 1905.

sursa: dacia

IN curand vizite la DACIA si pentru publicul larg !



La sfarsitul lunii iunie 2011, Dacia a inaugurat o modalitate de vizite inedita in Romania si in Grupul Renault: un trenulet de vizite destinat in principal angajatilor si familiilor acestora. Trenuletul este format dintr-un vehicul electric si un vagonet cu o capacitate de 17 locuri (din care unul apartine insotitorului de grup). Traseul complet al unei vizite cu trenuletul dureaza doua ore, iar vizitatorii beneficiaza de un ghid audio cu informatii despre fiecare departament.

Vizita incepe in departamentele Presaj, Caroserie si Montaj General (zone de activitate din perimetrul Uzinei Vehicule Dacia) si continua la Expeditii Vehicule (Directia Logistica Centrala) si la Uzina Mecanica si Şasiuri Dacia (Motoare, Cutii de viteze TL, Sudura/Presaj/Şasiuri, Aluminiu).

Acest demers face parte din planul de comunicare in intern al companiei.
În ultimii opt ani, peste 14 000 de persoane au vizitat uzina.

Cifrele inregistrate de la lansarea trenuletului au demonstrat ca a fost o idee de succes. De la lansarea operatiunii cu trenuletul, la sfarsitul lunii iunie, si pana la mijlocul lui octombrie, peste 1200 de persoane au vizitat uzinele Dacia cu trenuletul, din care aproape 1000 persoane sunt angajati si membri ai familiilor acestora. Cel mai tanar vizitator are 10 ani, iar cel mai varstnic 83 de ani.

Vizitele cu trenuletul functioneaza dupa programul: 9:15-11:15, 12:30-14:30, 15:30-17:30, 18:00-20:00. Angajatii care doresc se pot inscrie si isi pot inscrie membrii familiilor la persoanele special desemnate in fiecare departament al uzinelor.

sursa: dacia

Teste EuroNCAP şi fişa Duster



EuroNCAP, autoritatea supremă de siguranţă rutieră în Europa, a publicat astăzi rezultatele unei noi serii de teste de impact pentru un număr impresionant de modele vândute pe Bătrânul Continent. De această dată au fost supuse testelor de siguranţă nu mai puţin de 12 modele, care au oferit surprize mai mult sau mai puţin plăcute.

Vezi aici "TESTUL DUSTER"

miercuri, 26 octombrie 2011

Masini de Legenda nr 3 – Trabant 601

Cel de-al treilea numar al revistei Masini de Legenda ne incanta cu o alta masina de istorie ce se gasea pe drumurile romanesti, Trabantul.



Istorie Trabant

Stiu multi inca zambesc si rad cand isi aduc aminte de masina germana de “carton”, cu motor in 2 cilindri cat o mobra, ce mergea cu absolut orice tip de combustibil, chiar si cu alcool. Insa Trabant a fost un automobil de succes ce s-a vandut in peste 3 milioane de exemplare, iar lista de asteptare ajunsese si la 15 ani!!!

Trabant este un automobil produs in fosta Germanie de Est (DDR) la uzinele VEB Sachsenring Automobilwerke din Zwickau. Trabant 601 este al doilea model, intrat in productie in anul 1963, isna cu mici modificari fata de modelul precedent.

Numele sau “Trabant” inseamna “satelit”, si a fost ales in 1957, anul lansarii primului satelit artificial, Sputnik.

Urmatorul numar al revistei va apare pe 9 noiembrie si va include Lada 1500.

sursa: autosworld.eu

Dacia, cel mai vandut brand auto în România



Luna septembrie a consemnat o nouă scădere a pieţei auto din România.
Deşi toţi marii constructori auto raportează creşteri la nivel global şi vânzări record, cu siguranţă piaţa din România nu este luată în calcul. Piaţa autohtonă îşi menţine trendul descendent şi în luna septembrie, după cum o arată rezultatele celor mai vândute 10 branduri din România. Vânzările din ţara noastră au căzut cu 7.04 procente în luna septembrie, ceea ce se traduce în 691 de unităţi în minus, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.

Cei mai bun constructori rămân în continuare Dacia, Volkswagen şi Skoda, cele trei branduri conducând topul celor mai importanţi 10 constructori din ţara noastră.

1. Dacia

Dacia îşi păstrează locul 1 cu o cotă de piaţă destul de mare şi în luna septembrie (33.55%), chiar dacă vânzările sale au scăzut cu 7.78%, echivalentul a 258 de maşini. Dacă în 2010 constructorul din Mioveni vindea în septembrie 3318 unităţi, anul acesta, aceeaşi lună a adus doar 3060 de unităţi livrate. Nici evoluţia anuală nu este îmbucurătoare, până în prezent subsidiarul Renault reuşind să totalizeze 20.490 de maşini vândute, cu 5279 mai puţine decât anul trecut.

sursa: automarket.ro

Dacia, pe locul trei la fiabilitate !

O revistă de specialitate din Franţa a publicat un studiu conform căruia, peste 25.000 de respondenţi au poziţionat Dacia pe locul trei într-un top al fiabilităţii, în spatele a două nume deţinute de Toyota, Daihatsu şi Lexus. În ceea ce priveşte costurile de întreţinere Dacia este lider autoritar al topului, Dacia SUV fiind şi una dintre cele mai bune opţiuni pentru o maşină de familie.

Get Adobe Flash player

duminică, 23 octombrie 2011

Campionatul Regional de RallySprint 2011 – Etapa 5 Paulis-Cladova



Campionatul Regional de Rally Sprint 2011 revine în judetul Arad, la Cladova pt a 2-a oara in acest an. Sâmbătă 29 octombrie 2011 pe drumul comunal DC69 ce leaga DN7 de Cladova se va desfasura cea de-a cincea etapa din cadrul Campionatu...lui Regional de Rally Sprint 2011. Intrecerea va incepe de la ora 8.00 odata cu prezentarea concurentilor şi verificarile tehnice. La ora 8.30 se va efectua sedinta tehnica urmand ca la ora 9.00 sa se desfasoare recunoasterile de traseu. La orele 10.00 se va da startul primei masini în concurs.
Masinile prezente la start vor fi dotate cu toate echipamentele de siguranta (rollbar, casca, combinezon) şi vor fi compuse din pilot şi copilot. Concursul va consta din parcurgerea de 3 ori a traseului în ambele sensuri cu regrupare in zona de finish, în total 6 probe speciale (PS). Astfel, dupa parcurgerea PS1 (Cladova-DN7) se va efectua regruparea in zona de sosire, urmand ca dupa sosirea ultimului concurent sa se desfasoare PS2 în sens invers. PS3, PS4, PS5 şi PS6 se vor desfasura dupa acelasi format, fiind urmate de afisarea rezultatelor şi premierea concurentilor la Primaria Paulis.
Anuntam pe aceasta cale locuitorii din zona şi turistii, ca pe parcursul desfasurarii competitiei (orele 8.00 – 17.00) drumul comunal DC69 (DN7-Cladova) va fi inchis circulatiei, existand 2 intervale orare intre PS2 şi PS3 (în jurul orelor 11.00, pentru o jumatate de ora), respectiv PS4 şi PS5 (în jurul orelor 13.30, tot pentru o jumatate de ora) cand se va permite trecerea inspre şi dinspre Cladova. Organizatorii va multumesc pentru intelegere.
Parcul de service va fii situat la capatul localitatii Cladova (capatul drumului DC69), concurentii parcurgand localitatea in regim de etapa pt a lua startul in PS1 la iesire din Cladova in sensul de mers catre DN7. La intersectia cu DN7 va avea loc o regrupare inainte de PS2. Prima bucla se incheie in parcul de service de 20min urmand inca 2 bucle in acelasi format.

VSS Racing Club

vineri, 21 octombrie 2011

Dacia a produs 1.500.000 de masini pe platforma Loganului

Uzina Dacia de la Mioveni a anuntat joi producerea masinii cu numarul 1.500.000 pe platforma X90, cea lansata in anul 2004, odata cu aducerea pe piata a modelului Logan.



Mașina aniversara a fost un Logan de 1,2 litri si 75 de cai putere, de culoare rosie, ce va merge in Romania.

Platforma X90 a fost lansata de Dacia in anul 2004, atunci cand a venit pe piata modelul Logan, fiind preluata ulterior de modelele Logan MCV, Logan Van, Logan Pick-Up si Sandero (inclusiv Stepway).

Desi Dacia a anuntat in 2004 ca va produce o masina de 5.000 de dolari, iar Loganul a intrat pe piata undeva in jur de 5.000 de euro, strategia a avut un mare succes. Loganul s-a vandut ca painea calda in Romania, dar si in tari mult mai pretentioase, precum Germania sau Franta, creandu-si in timp un renume de masina ieftina, decenta si fiabila.

In prezent, cu promotia Rabla, Dacia Logan se poate cumpara de la 4.150 de euro (TVA inclus) si motor de 1,6 litri, avand ca si la patru ani de garantie.

Pe platofrma usor modificata a Daciei Logan se fabrica acum si modelul Duster. Din cele aproximativ 1.400 de Dacii care ies zilnic pe portile Uzinei de la Mioveni, o jumatate sunt SUV-uri. Noua din zece Dustere se duc pe piata externa.

1.500.000 de masini pe platforma Dacia X90:
Logan – 674.028 unitați
Logan MCV – 345.135
Sandero – 320.426
Sandero Stepway – 64.508
Logan VAN – 41.649
Logan Pick-up – 25.323

marți, 18 octombrie 2011

DACIA, test de rezistenta la extrem !

În ultima reclamă a celor de la Dacia, modelul Sandero este supus unui test de rezistenţă extrem.



Inginerul de teste supune un model Dacia Sandero la condiţii extreme: cutremur, furtună şi descărcări electrice. Maşina românească rezistă cu brio, iar cel care testează modelul Sandero ieşe şifonat din această experienţă. Finalul este savuros.

Sandero şi Sandero Stepway vor beneficia de un facelift în 2012.



Sandero 2012

Sandero împrumută multe elemente de design de la noul Renault Megane. Dacă spatele a suferit schimbări discrete, partea frontală vine cu faruri, o grilă a radiatorului şi spoilere noi. Sandero are şi un interior nou-nouţ: consola centrală, instrumente de bord, sistem audio, comenzi noi. Francezii de la Renault promit că acustica va fi mult mai bună decât la vechiul model.

Sandero Stepway

Noul Stepway va arăta mult mai agresiv, cu un spoiler nou din plastic, plus un scut nou de culoare argintie, iar grila radiatorului are dimensiuni mai mici. Stepway facelift are proiectoare noi şi stopuri fumurii cu un design nou. Sandero clasic va avea aceleaşi faruri ca şi Stepway.

Noul Sandero şi Stepway au fost "desenate" la centrul de design din Sao Paulo, Brazilia.

sursa: money.ro

luni, 17 octombrie 2011

Dusterul te face să plângi !

Duster are parte de o promovare agresivă în Brazilia. Vezi ultima reclamă sudamericană la SUV-ul celor de la Renault.



"Oamenii plâng pentru că şi-au cumpărat un SUV ieri. Veniţi la noi să vedeţi oferta Duster ca să nu plângeţi mai târziu" este sloganul celor de la Renault.

Duster are preţuri începând de la 50.000 reali brazilieni (circa 20.700 euro) în Brazilia.

SUV-ul Duster este comercializat în America de Sud sub brandul Renault. Duster-ul sudamerican are un design diferit faţă de cel european şi jante noi din aliaj uşor, vopsea specială şi un interior de calitate superioară. SUV-ul are un design diferit pentru fiecare continent pe care este comercializat.




Pe lângă Duster, Renault mai lansează în acest an trei autoturisme în Argentina şi Brazilia, respectiv un nou Sandero, cel mai de succes model al grupului pe aceste pieţe, Sandero Stepway şi Fluence.

Grupul Renault vrea să-şi crească vânzările în regiunea Americilor la 400.000 de automobile până în 2013, de la 225.000 în 2009, respectiv 310.000 anul trecut.

Brazilia, cu vânzări de 160.297 de autoturisme şi autovehicule comerciale în 2010, este a doua mare piaţă a Renault la nivel mondial, după Franţa.



sursa: money.ro

duminică, 16 octombrie 2011

"Dacia Giant Raclette Party"

Dacia are placerea de a va invita in Elvetia, la "Dacia urias Raclette party", în acest weekend, 15 şi 16 octombrie la Yverdon-les-Bains de la 10 am la 5 pm Găsiţi mai multe informaţii aici: www.raclettedacia.ch

În plus faţă de activităţile propuse pentru întreaga familie, puteţi testa întreaga gamă Dacia si se poate castiga si un Duster !

In cadrul UMCD a fabricat si cutia de viteze cu nr. 2.000.000

La Uzina Mecanica si Sasiuri Dacia (UMCD) a fost fabricata cutia de viteze JH cu numarul 2.000.000. Este o cutie de viteze de tip JH3*057 care va echipa un vehicul Logan fabricat in uzina Renault Pars din Iran.

Productia cutiilor de viteze JH a demarat acum zece ani, iar progresele obtinute se datoreaza mobilizarii exemplare a tuturor salariatilor, calitatii managementului si aplicarii sistematice a celor 3R (Responsabilitate, Reactivitate, Rigoare).

In prezent, pe linia de asamblare a cutiilor de viteze JH lucreaza 50 de operatori si se produc 20 referinte de cutii JH. Capacitatea instalata a liniei este de 860 cutii de viteze/echipa.

Cutiile JH asamblate în UMCD sunt livrate catre Uzina Vehicule Dacia si uzinele Renault din Rusia, Maroc, Iran, India, Africa de Sud, Columbia.

In cadrul UMCD este fabricata si cutia de viteze TL care echipeaza diverse modele Renault (Clio, Modus, Kangoo, Mégane, Scénic, Laguna), modele Nissan (Tiida, Sentra, Versa, Latio, Livia, Note, Qashqai) si Dacia Duster. Aceasta este o cutie manuala de ultima generatie si este prima cutie de viteze comuna a Aliantei Renault-Nissan.

via: Dacia

vineri, 14 octombrie 2011

Cupei Dacia - Raliul Moldovei 2011

Vineri 14 octombrie, la ora 14.01, se va da startul in ultima etapa a sezonului 2011 al Cupei Dacia, Raliul Moldovei Comfert. La raliul organizat in Bacau se vor desemna si castigatorii celor doua titluri puse in joc in cel de-al cincilea sezon al cupei monomarca in care se ruleaza cu automobile Dacia Logan 1,6 MPi.




In clasamentul general, lupta pentru titlu se da intre Bogdan Nastase si Viorel Ivan, primul ramanand cu un avans de doar doua puncte in fata castigatorului din 2010. La debutanti, Florin Tincescu si Octavian Tirnovean sunt favoritii la titlu, desi au doar 18 ani. Trofeul Klar Macadam isi va desemna si el castigatorul, in acest weekend lupta pentru cele mai multe puncte acumulate in etapele de macadam dandu-se tot intre Bogdan Nastase si Viorel Ivan.

Dupa rasturnarile de situatie din etapa de la Iasi, cand Sebastian Barbu a decis sa nu mai ia startul, iar Bogdan Nastase si Octavian Tirnovean au fost nevoiti sa abandoneze, lupta pentru podiumul clasamentului general al Cupei Dacia este deschisa. Nastase este lider dupa ce a acumulat un total de 125,5 puncte in cele sapte raliuri desfasurate, in timp ce Viorel Ivan, castigatorul de la Iasi, a strans 123,5 puncte. Sebastian Barbu se afla pe locul trei la general cu 94 de puncte, chiar daca nu a concurat la Iasi, insa va pierde aceasta pozitie avand in vedere ca la Bacau a decis sa concureze cu o alta masina decat Dacia Logan.

Cu fostul campion de schi al Romaniei retras din lupta pentru podiumul Cupei Dacia, juniorii acestei competitii, Octavian Tirnovean si Florin Tincescu, se dueleaza pentru ultima treapta a podiumului de la general. Ambii piloti, care isi disputa in acelasi timp si castigarea trofeului de la debutanti, au acumulat la general cate 92 de puncte.

Raliul Moldovei are la start 10 masini inscrise in Cupa Dacia, iar pilotii care se lupta pentru titlurile din acest sezon vor oferi un adevarat show pe probele speciale, chiar daca potrivit prognozei meteo atat vineri, cat si sambata va ploua.

sursa: 4tuning.ro

Nemţii copiaza Dacia Duster

Germanii de la Travec au prezentat la Salonul Auto Frankfurt de anul acesta (13-25 septembrie) un automobil, denumit Tecdrah Tti, bazat pe Dacia Duster



Travec Tecdrah Tti este un automobil offroad care foloseşte elemente care se regăsesc pe SUV-ul autohton, Duster. Astfel, motoarele, tracţiunea integrală şi multe elemente de interior sunt identice.

Maşina, care urmează să intre în producţia de serie la jumătatea anului 2012, va fi echipată, în versiunea de bază, cu motorul pe benzină de 1,6 (4x2), în timp versiunea de top primeşte motorul 1.5 dCi de 90 CP (4x4).


Tecdrah are un demaraj 0-100 km/h în 14,9 secunde şi o viteză maximă de 148 km/h. În privinţa consumului mediu, acesta se va cifra la 5,3 litri/100 km.

Germanii nu au anunţat preţurile pentru Travec Tecdrah Tti, însă se zvoneşte că în Germania acestea vor pleca de la la 13.000 euro pentru versiunea de bază şi va ajunge la 18.000 de euro pentru dieselul 4x4.

via: evz.ro

joi, 13 octombrie 2011

DRAG RACING TULCEA - ultima cursa a sezonului 2011




23 octombrie - Tulcea etapa VIII - campionat DRE

programul :

ora 7.30 - deschidere porti si inscriere
ora 10.00 - incepere sesiune calificari
ora 16.00 - sfarsit sesiune calificari
ora 16.30 - incepere finale

suprafata de concurs

- 2 benzi tratate cu lipici
- 2 benzi netratate(suprafata - beton,cel mai bun care poate exista)

- Intrare public:
- 15 ron (inclusiv concurentii!), cu gratuitate pentru persoanele sub 10 ani insotite de adulti si pentru persoane peste 60 ani
- 10 ron pt elevi si studenti pe baza legitimatiei
Taxa de participare:
- Categoria Street: 100 ron
- Categoria Profi : 150 ron

Premii categoria PROFI

- locul I - 400 ron
- locul II - 200 ron
- locul III - 100 ron

nota : atat la categoriile Street cat si la Profi se vor acorda cupe la locurile I,II si III

Va doresc mult succes,spor la calcule cu punctajele si multe recorduri.

Masini de Legenda Numarul 2. Aro 240

Incepand de ierii, pasionatii Colectiei de Masini de Legenda isi pot procura de la oricare chiosc de ziare cel de-al doilea numar al revistei, impreuna cu macheta unui Aro 240. Pretul este de 24,90 lei revista.



La prima vedere aceasta masina este mult mai compacta decat modelul precedent…insa nu uitati ca acestea sunt doar machete (adica foarte fragile) nu jucarii de copii.
LE: Ca un detaliu descoperit la urma. Macheta din acest numar este decapotabila, prelata de plastic putand fi indepartata.



Urmatorul numar va apare in data de 26 octombrie 2011.
Iar numarul 5 al revistei va include un model Dacia 1100 !

sursa: autosworld.eu

miercuri, 12 octombrie 2011

Dacia Duster No Limit in Romania


Foto: 0-100.ro

Grupul Renault a adus in Romania bolidul Dacia Duster No Limit, de 850 Cai Putere (CP), cel mai puternic autovehicul care a purtat numele Dacia vreodata si cel care, condus de Jean Philippe Dayraut, a urcat marca auto romaneasca pe podium la Pikes Peak – cea mai dificila cursa de coasta din lume. Dacia si Dayraut sunt pregatiti si hotarati sa participe din nou la Pikes Peak, potrivit pilotului. In clipul de mai jos poti vedea imagini de la eveniment si cum accelereaza Duster pana la 100 km/h in circa 3 secunde.



sursa: 0-100.ro

Finala Campionatului National de Drift 22-23 Oct.2011 - IASI



Pe 22 si 23 Octombrie, Iasi-ul va avea cea mai ridicata temperatura la sol din Romania. Prognoza este garantata de pilotii care se vor intrece in a 6-a etapa din 2011 a Campionatului National de Drift –ERA Drift Series.

Regii driftului din Romania descaleca de pe caii putere pentru a doua oara in Iasi. Asociatia Romana de Drift, impreuna cu echipa King of Europe si ERA Shopping Park, va invita in weekend-ul 22-23 oct 2011, pen...tru a-i admira pe cei mai buni piloti din Campionatul national de drift intrecandu-se in indemanarea cu care strunesc sutele de cai putere.

Pregatiti-va pentru o lupta stransa si foarte spectaculoasa, deoarece punctajele sunt foarte apropiate, cel putin intre primii cinci clasati. Insa, farmecul driftului este ca pana si cele mai mici greseli de pilotaj pot rasturna complet ierarhiile campionatului.

Evenimentul, organizat de ERA Shopping Park IASI, împreună cu Asociatia Română de Drift (ARD) şi cu sprijinul King of Europe (KOE), cel mai important campionat european de drift., va reprezenta cea mai profesionistă etapă de drift desfăşurată până acum în Iasi, datorata aribtrajului prin telemetrie un sistem jurizare electronic in unic in Europa special conceput pentru drift care reduce eroarea umana la 0.

Mike Procureur, fondatorul King of Europe, impreuna cu echipa sa de specialisti vor fi direct implicati in configurarea traseului si arbitrarea in concordanta cu regulamentele formulate de Federatia Mondiala de Drift.

Pentru acei pasionati ai sporturilor cu motor care ard de nerabdare sa vada ce-i asteapta la Iasi , pot accesa urmatoarele site-uri:

www.frdrift.ro
www.gttracing.ro


Nerabdarea lor va fi rasplatita pe 22-23 oct 2011, cand vor avea ocazia sa traiasca fiorii vitezei astfel, pasionaţii vor putea încerca adrenalina drift-ului din postura de pasager ai maşinilor înscrise în competiţie(Taxi Drift)


GTT Drift Series Etapa 6
DATA DESFASURARII: 22-23 Octombrie 2011
LOCATIE: Iasi - ERA Shopping Park

PROGRAM :

Sambata 22 octombrie

08:00 – 10:00 Briefing + antrenamente debutanti
10:00 – 12:00 Antrenamente libere
12:00 – 13:30 Taxi Drift
13:30 – 14:30 Pauza
14:30 – 18:00 Antrenamente libere


Duminica 23 octombrie

08:00 – 09:00 Briefing + antrenamente debutanti
09:00 – 11:00 Antrenamente
11:30 – 13:30 Calificari
13:30 – 14:30 Pauza
14:30 – 18:00 Concurs drift
18:00 – Ceremonie premiere Etapa 6
Ceremonie Premiere Finala Campionatului de Drift 2011

marți, 11 octombrie 2011

Dacia vs. Ford

Dacia si Ford isi pregatesc cu migala strategiile pentru 2012, anul in care industria auto romaneasca ar putea veni cu cel putin trei noi automobile. Noul Logan, Dacia Popster si Ford B-Max vor fi concurenti pe o piata in care batalia pentru clienti se anunta a fi mai puternica ca oricand.

Dacia este, inca din 1968, odata cu lansarea primei Dacii 1100, “Regina Soselelor” din Romania. Oltcit-ul si Aro nu au reusit sa ii ameninte locul privilegiat in preferintele romanilor. 2012 ar putea aduce insa un adevarat restart in industria automobilului din Romania.

luni, 10 octombrie 2011

Noua Bond Girl dupa o reclama la Dacia Duster

Franţuzoaica Berenice Marlohe, o actriţă necunoscută, a intrat în atenţia regizorului Sam Mendes după ce a jucat într-o reclamă la Dacia Duster. Rezultatul: A fost aleasă noua Bond Girl.



Nici francezii nu ştiu prea multe despre cea de-a treia partenera a lui Daniel Craig după Eva Green ("Casino Royale") şi Olga Kurylenko ("Quantum of Solace"). Publicul francez o ştie pe frumoasa Berenice mai mult dintr-o reclamă pentru Dacia Duster în care tânăra actriţă se supără pentru că nu vrea să plătească atât de puţin pe maşină, clip difuzat şi în România.

Aceasta va continua tradiţia fetelor Bond franţuzoaice începuta în 1965 cu Miss Franţa, Claudine Anger, şi continuată cu Denise Perrier, Carole Bouquet, Melina Havelock, Sophie Marceau şi Eva Green.

vineri, 7 octombrie 2011

Tuning Show la Targu Mures, pe 15-16 Octombrie 2011

Mare Tuning Show la Targu Mures, pe 15-16 Octombrie 2011 la Promenada Mall. Un antrenament bun pentru finalul sezonului de expozitii auto, care promite sa aduca in Transilvania tot ce-i frumos si tare in lumea tuningului romanesc.



Mare Tuning Show la Targu Mures, pe 15-16 Octombrie 2011 la Promenada Mall. Un antrenament bun pentru finalul sezonului de expozitii auto, care promite sa aduca in Transilvania tot ce-i frumos si tare in lumea tuningului romanesc.

Dincolo de expozitia cu premii specifice o sa aveti parte si de Etapa Nr. 5 din Campionatul National de Car Audio, unde cele mai bune instalatii de sunet auto din Romania vin sa se intreaca in putere si in finete.

Politia Romana va fi si ea prezenta, cu actiuni preventive de aceasta data, sprijinind comunitatea si evenimentul cu o vorba buna. Sambata o sa avem si Stand Up Comedy in doua reprize, ca sa ne mai descretim fruntile.

Daca mai vrei motive de prezenta, punem pe masa si atmosfera garantata de Dj Shiver si Dj Necs. Plus un Party de zile mari Sambata seara.

De retinut, accesul vizitatorilor la eveniment este GRATUIT!

Programul pe cele doua zile se anunta cam asa:

Sambata 15.11.2011
10:00 Deschidere Eveniment
10:00 - 18:00 Campionatul National de Car Audio - inscrieri SPL,SQ si jurizare SQ
10:00 - 14:00 Inscrierea masinilor la expo
12:00 - 13:00 Stand Up Commedy
14:00 - 15:30 Discurs Politia Romana
15:30 - 18:00 Jurizare Masini Expo
17:00 - 18:00 Stand Up Commedy
18:00 Inchidere Eveniment
Atmosfera intretinuta de Dj.Shiver


Duminica 16.11.2011
10:00 Deschidere Eveniment
10:00 - 14:00 Jurizare Masini Expo
10:00 - 12:00 Campionatul National de Car Audio - inscrieri SPL,SQ
Jurizare SPL,SQ, incadrare in clase
11:00 - 16:00 Campionatul National de Car Audio - masuratori SPL
16:30 Festivitate Premiere
Atmosfera intretinuta de Dj.Necs

via: 4tuning

“Dacia, dragostea mea” la Fabrica de Pensule

Pasionatii de documentare au putut urmari ieri, la Fabrica de Pensule, filmul “Dacia, dragostea mea”, al lui lui Julio Soto si Stefan Constantinescu. Evenimentul a fost organizat de Centrul Cultural German, in cadrul saptamanii filmelor documentare.



Filmul este un portret comic si degajat al evolutiei tarii, dar totodata o descriere a relatiei de afectiune dintre om si masina sa, generalizata la nivelul poporului. Diferite generatii de romani, de la cei mai in varsta, mai nostalgici, pana la cei mai tineri si ambitiosi, prezinta transformarile care se petrec in societatea romaneasca de astazi.

Documentarul a castigat simpatia publicului la toate festivalurile la care a fost prezentat, dar a luat si Premiul II oferit de Juriul Festivalului International de Documentare de la Madrid, Documenta Madrid, in 2010 si premiul “Cel Mai Bun Documentar International pentru Televiziune” la DOCSDF, Mexic, in 2010.

Proiectia a avut loc in sala mare, de la ora 19:00. Capacitatea salii este de 100 de locuri, iar intrarea a fost gratuita.

joi, 6 octombrie 2011

Cupa Bucur Rally & Tuning



In weekend, la Sibiu, pe binecunoscutul traseu din cartierul Strand, mai nou cunoscut sub numele de Sibiu Funpark, va avea loc etapa a cincea a CN de Slalom Paralel. Intrecerea, care se va disputa sub numele de Cupa Bucur Rally & Tuning, este un prilej bun de antrenament inainte de Raliul Bacaului, sau chiar pentru Rally Show-ul de la Sibiu.
Cursa va avea loc sambata, 8 octombrie, iar clubul organizator este ACS Performance Sibiu.

sursa: autorally.ro

miercuri, 5 octombrie 2011

Uzinele Dacia - recertificare ISO14001

Automobile Dacia a fost auditata si recertificata ISO 14 001 de catre institutul independent SGS (Societe Generale de Surveillance) pentru sistemul de management al calitatii mediului.


Auditul, desfasurat in perioada 14-17 iunie a acestui an, a vizat activitatile de industrializare si fabricare vehicule, organe mecanice si piese de schimb ; inginerie, consultanta tehnica ; comercializare si distributie de piese de schimb si accesorii vehicule, care se realizeaza atat pe platforma Mioveni, cat si la Matrite Dacia, International Logistic Network - Renault Industrie Roumanie si Renault Mecanique Roumanie. Auditorii au constatat ca activitatile mentionate corespund exigentelor standardului international ISO 14 001 in versiunea sa cea mai recenta (2004).


Certificata ISO 14 001 din iunie 2005 si recertificata in iunie 2008, Dacia a investit aproximativ 22 de milioane de euro in protectia mediului in ultimii zece ani, in tratarea apelor uzate, a deseurilor, a aerului, protectia solului si in resurse naturale.


Un sistem de management al calitatii presupune existenta unei politici durabile si a unor obiective prioritare pentru cresterea nivelului de satisfactie a clientilor unei companii. La Dacia, aceste obiective sunt urmarite pe parcursul tuturor etapelor ciclului de viata ale unui automobil, incepand cu faza de conceptie, fabricatie, pana la cea de comercializare si servicii post-vanzare.

via:DACIA

marți, 4 octombrie 2011

DRIFT GRAND PRIX ROMANIA - 21-23 octombrie 2011

Asii driftului din Europa alearga la Casa Poporului, alaturi de un spectacol de Tuning si Car-Audio. Competitiile se vor desfasura in zilele de 21, 22 si 23 octombrie, pe circuitul Bucharest GP din jurul Casei Poporului.



Bucharest GP,
A.R.T.A. & 4Tuning
FD1 - Formula Drift One,
JDM - Drift Allstars European Series,

Lanseaza impreuna in Romania primul eveniment de drift profesionist al Europei, la care participa cei mai buni piloti de pe continent!

Cu ocazia Drift Grand Prix of Romania, tuning-ul revine in prim plan. O portie masiva de 4TuningFestival este pusa la dispozitia tuturor pasionatilor de tuning. Cele mai frumoase si spectaculoase masini vor fi premiate pe categorii specifice. La eveniment vor fi prezente si firme de tuning, reprezentante auto si firme de accesorii si piese.


In centrul Bucurestiului, unde driftul si tuningul isi dau intalnire, se anunta si Finala Nationala a Campionatului National de Car Audio. Vor fi prezente cele mai puternice sisteme de sunet pe masini din Romania, unele dintre ele depasind fara efort 155 de decibeli. Nu uitati ca un avion supersonic la decolare atinge "doar" 127 de decibeli!


Se vor alege Campionii Nationali, iar batalia pentru Recordul National Absolut se va da acolo, in ochii publicului si sub obiectivele mass media.

Pilot de drift, pasionat de tuning, expozant, dependent de decibeli sau simplu vizitator, tineti minte doar atat: Drift, tuning si car audio la superlativ, doar la Drift Grand Prix of Romania! Aveti toate motivele sa fiti prezent si absolut nici un motiv sa ratati aceasta ocazie de exceptie!


Pilotii Romani, campioni pe podiumurile din Romania si in Europa, confirmati pana in acest moment: Calin Ciortan, Niculae Dobre, Marius Mitrache, Ciulean Alexandru, Jumuga Iulian, Vasile Cristi, Garda Rares.

sursa: 4tuning.ro

luni, 3 octombrie 2011

Tutoriale Dacia Logan by Cristi Streulea



Astazi vreau sa va recomand un site. Asa cum am mai scris cu ceva vreme in urma si pe Facebook.Este al unui bun amic . Un maniac a tot ce inseamna Dacia Logan.
Streulea Cristian, un membru fondator al Logan Club si un mare pasionat de surubarit si nu in ultimul rand un baiat de exceptie.
Puteti viziona in jur de 200 de filmulete - "Tutoriale Dacia Logan !"

"Noaptea bibliotecilor 2011" cu Dacia Duster



Noapte alba pentru bibliotecile din Bucuresti si din tara. 1 spre 2 octombrie a fost "Noaptea bibliotecilor" si a iubitorilor de carte imprumutata, rasfoita, citita si impartasita cu prietenii. Nu au lipsit concertele, expozitiile si dezbaterile. In Bucuresti, doua Dacia Duster au transportat cititorii nocturni in circuitul evenimentelor pregatite de organizatori. In fiecare masina a fost amenajata o librarie ambulanta, cu carti si lampi de citit.


"Noaptea bibliotecilor 2011" a fost un eveniment inedit organizat de Asociatia EXCEDO si transportat de Dacia.