vineri, 15 iulie 2011

Dacia "Sprint"



Sa mai ramanem pe teritoriul comnpetitiilor si sa facem cunostiinta cu o realizare unica. Un descendent legal al ”Sportului”. Rezultat al matamorfozarii acestuia, cumva asemanator derivarii sale din berlina. La ”Sprint” s-a mers mai departe. S-a inlaturat si mai mult din spatiul dintre cele doua axe ale rotilor. Atat de mult incat un mai era loc decat pentru doua scaune. S-a ajuns la un ampatament ce rivaliza cu cel al faimoasei Lancia Stratos. Singurul punct comun. In rest, numai deosebiri. Dintre cele mai flagrante.

“Sprintul”, un nume predestinat, se nascuse ca fruct al unei caroserii ratate si dorintei de a o destina exclusiv curselor de viteza. De aceea, in configuratia finala nu avea decat un singur scaun. Iar pentru a mai diminua impactul dezagreabil datorat unor console mult pera generoase, i s-a atasat un eleron de dimensiuni comparabile cu Formula1. Dar care confera si agresivitatea necesara. Masina capta atentia., poseda impact vizual considerabil. Datorita vopselei in degrade, parea chiar senzuala.

“Sprintul’ a fost scos in lume o singura data. La un Mare premiu al bucurestiului. L-a avut la comenzi pe miticul Gh. Morassi, primul campion din istoria curselor a Dacia. Intr-un interior spartan, in care era singur cu talentul sau, Gigi s-a batut extraordinar. Nu doar cu ceilalti, ci si cu o tinuta de drum capricioasa, ce l-a constrans la un tete-a-queue controlat cu maiestrie. A terminat in Top 5, dar toate privirile erau focalizate de o alta Dacia Sport. Dotata in premiera cu motor turbo.
Era Dacia lui Nicu G.

2 comentarii: