marți, 1 decembrie 2009
James May (Top Gear) Dacia Sandero: "Este expresia libertatii"
Dupa ce in episodul Top Gear filmat in Romania a laudat modelul romanesc, James May continua analiza modelului Dacia intr-un editorial interesant aparut in publicatia The Telegraph
James May, unul dintre cei trei prezentatori Top Gear, prezinta intr-o lumina evident pozitiva Dacia Sandero intr-un editorial aparut astazi in publicatia britanica The Telegraph. Englezul sustine ca modelul produs la Pitesti reprezinta "simbolul libertatii" si ca acesta a aparut pe piata "pentru a ne reaminti tuturor ce inseamna o masina".
"Sandero este disponibil din pacate doar pe Continent (n.r. Dacia nu vinde inca masini in Marea Britanie) si reprezinta esenta unei masini, dezbracata de acele incarcaturi sociologice care transforma un automobil intr-un accesoriu de lifestyle, un simbol al statusului social sau o declaratie de moda", sustine prezentatorul britanic, care afirma ca unul dintre principalele avantaje ale modelului romanesc este pretul excelent care il face accesibil celor care nu au in acest moment o masina proprie.
Dupa ce enumera fara sa critice dotarile spartane ale versiunii de baza Sandero, printre care se numara reglajul manual al oglinzilor, materialele interioare de calitate indoielnica, volanul subtire si pozitia la volan, James May tine sa laude motorul de 1.6 litri pe care a vut ocazia sa il testeze in timpul filmarilor Top Gear in Romania. "Am testat doar motorul de 1.6 litri. Daca ati vazut episodul Top Gear in care am reusit in sfarsit sa testez masina la care m-am gandit foarte mult in ultimii doi ani, stiti ca am petrecut un timp foarte scurt impreuna. Motorul s-a dovedit aspru si pasional, transmitand un sunet placut atunci cand a fost pus serios la treaba. Deoarece Sandero trebuie sa treaca peste suprafete de sosea proaste din zonele rurale ale Romaniei, cursa suspensiei este generoasa iar tinuta de drum este inclinata inspre confort, masina demonstrand clar ca face parte dintr-o linie de modele franceze cu caracteristici dinamice specifice. Iar prin asta inteleg caracteristici placute", considera May.
Prezentatorul Top Gear merge si mai departe cu declaratiile de dragoste: "Iubesc onestitatea lui Sandero. E un pas enorm in fata vechilor modele Dacia care inca impanzesc soselele romanesti, si ma refer aici mai ales la gama 1310 bazata pe Renault 12. Aceste masini par sa fie rodul unei mahmureli comuniste si reprezinta o masina care odinioara era foarte buna, dar care s-a transformat intr-o uratenie prin interventia fortelor asa-numitului egalitarism. Sandero debordeaza prin libertate. Dupa toate cele spuse, Sandero ramane o masina si atat. Si s-a nascut pentru a ne reaminti ce inseamna acest lucru cu adevarat", incheie James May.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu