miercuri, 2 mai 2012
Revolutia Dacia Lodgy
Din punctul de vedere al designului, Lodgy este printre cele mai frumoase automobile care a purtat vreodata sigla Dacia. Ziarul Financiar a facut un drive-test cu Dacia Lodgy, iar ceea ce au descoperit specialistii sursei citate publicam in randurile de mai jos. "De la linia laterala, la cea a capotei sau a spatelui. Pentru prima data putem spune ca o Dacie nu mai arata ieftin. Am apreciat designul masiv, dar elegant, care nu aminteste de vreo utilitara, ci chiar de o masina de familie. Odata urcati la volan, deja începem sa ne amintim de gama Logan si derivatele acestuia, însa Lodgy reprezinta un foarte mare pas înainte. Avem o plansa de bord cu design modern, comenzi pentru geamuri pe portiere, ceasuri de bord cromate si cu alt design fata de celelalte modele Dacia. Comanda computerului de bord a ramas pe maneta pentru stergatoare, iar claxonul pe cea de semnalizare si faza lunga. Am fi apreciat un claxon amplasat normal pe volan, dar se pare ca si acest «inconvenient» a devenit un fel de semnatura a Dacia. Principala noutate a lui Lodgy o reprezinta sistemul Media Nav - un sistem multimedia realizat în parteneriat cu LG. Iar pentru un astfel de sistem care costa numai 350 de euro, am fost extrem de impresionati. Cel putin în Maroc navigatia a functionat ireprosabil - lucru rar întâlnit chiar si la marci premium. În ceea ce priveste functiile de sistem multimedia din nou, avem numai cuvinte de lauda. Spre exemplu, sistemul citeste imediat fisierele audio de pe un stick USB, inclusiv din foldere. Mai mult, acesta recunoaste imediat un iPod (inclusiv iPhone-ul este recunoscut ca iPod când este conectat prin cablu USB) si playlisturile de pe acesta. Touchscreenul rezistiv (actionare prin apasare) functioneaza foarte bine, fara întârzieri.
Materialele utilizate s-au îmbunatatit foarte mult. Acum, indiferent daca discutam de plansa de bord sau de tapiteria scaunelor, toate sunt placute la atingere, cu toate ca «mirosul» de Logan si, implicit, de plastic ieftin înca se simte. Pe de alta parte, nu avem cum sa nu apreciem elementele cromate din habitaclu, precum mânerele de actionare ale portierelor.
Un alt element îmbunatatit este «sunetul» închiderii portierelor sau a hayonului. Dintr-odata nu mai suna a «gol», ci se simte si se aude exact ca la oricare alt model fabricat în Europa. Nu este ca la un Volkswagen, dar cu siguranta nu se mai aude a Logan.
Din punctul de vedere al amplasarilor comenzilor, Lodgy este cel mai ergonomic automobil Dacia proiectat vreodata. Nu mai avem comenzi pentru geamuri amplasate în spatele consolei centrale pentru gramurile spate. Toate comenzile pentru geamuri sunt amplasate pe portiere, acolo unde le este locul. Sau - comanda oglinzilor electrice se regaseste în partea stânga a bordului, si nu sub frâna de mâna - pâna acum daca vroiai sa reglezi oglinzile în mers, puteai avea lipsa de inspiratie de a trage frâna de mâna astfel încât sa ai un acces mai bun la acestea.
Din punctul de vedere al spatiului, Lodgy este imens. Orice pasager dispune de foarte mult spatiu, cu toate ca masina are numai 4,5 metri lungime si 1,75 m latime. Chiar si pe cel de-al treilea rând de scaune un pasager poate sta confortabil, în timp ce spatiul portbagajului oscileaza între 207 litri (versiunea cu sapte locuri), 634 litri (cinci locuri) sau pâna la aproape 1.900 de litri. Siguranta este un subiect mai delicat la Lodgy. Ca si Duster, Lodgy nu a fost proiectat pentru cinci stele la EuroNCAP. Înca din standard masina dispune de patru airbaguri (doua frontale si doua laterale), însa nici macar optional nu sunt disponibile cele tip cortina care protejeaza pasagerii locurilor din spate, unde de obicei stau copii, cei mai importanti membri ai unei familii. Mai mult, sistemul de stabilitate ESP este disponibil optional numai pe versiunea de top, urmând ca aceasta sa fie introdusa si pe celelalte versiuni. Chiar si la 4,5 metri lungime, Lodgy are un spate masiv, care în cazul unor manevre mai bruste poate derapa, moment în care ajutorul unui ESP ar fi bine-venit".
via: bzi.ro
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu