joi, 3 mai 2012

Piata cere "ULTRA low-cost" - Dacia Citadine

La inceput, proiectul "Daciei de 5.000 de euro" a generat zambete. Dar, dupa lansarea Logan-ului, in 2004, si a succesului de piata inregistrat de ideea masinii "low-cost", perceptia s-a schimbat, chiar daca pretul modelului a fost departe de tinta initiala. Apoi, a urmat experienta Duster, cel mai ieftin SUV, iar acum, dupa patru ani de criza, din ce in ce mai multi constructori, inclusiv Dacia, par a fi determinati sa duca la bun sfarsit "pariul" si, chiar, sa mearga mai departe, catre un segment "ultra low-cost". Iar, desi nu e 100% oficial, in laboratoarele Dacia proiectul Citadine (o masina de oras de 3,78 metri lungime si 1,66 metri latime, cu 4 usi, dezvoltata pe aceeasi platforma cu Pulse) prinde din ce in ce mai mult contur. "Renault dispune de platforma Logan, vanduta sub brand -ul low-cost Dacia in Europa. Aceasta sustine cresterea la nivel international, mai ales in Brazilia si Rusia, modelele Sandero si Duster vanzandu-se foarte bine. Dar in tari precum India, este prea scumpa (...) Prin urmare, cautam sa dezvoltam platforme mai ieftine", botezate "ultra low-cost", a declarat Carlos Ghosn, presedintele Renault-Nissan. Dacia Citadine ar urma sa dispuna de un motor pe benzina de 1.2 litri si de un 1.5 dCi iar, daca avem in vedere pretul lui Pulse si cel estimat pentru viitorul Nissan "ultra low-cost", ar urma sa coste sub 4.000 de euro. Asta in tarile emergente, insa. Daca va ajunge in Europa, unde normele de poluare si de securitate sunt mai drastice, iar pretentiile clientilor, mai mari, pretul lui Citadine este estimat la circa 5.000 de euro.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu