duminică, 16 mai 2010

Dacia Logan Compresor by vgroza


De cele mai multe ori cand auzi de un Logan tunat te gandesti la bodykit-uri dubioase, led-uri, capace cromate, eventual cu spinnere si altele… sunt sigur ca stiti la ce ma refer si nu e cazul sa intram in detalii. Totusi daca stai sa cauti (adanc) gasesti cateva exemplare care ar putea sa-ti incante ochiul, care ar putea sa-ti aduca un zambet pe buze si sa zici “uite ba ca se poate!”. Daca vrei insa sa gasesti ceva care sa si fuga, aici trebuie sa cauti si mai adanc, mai ales daca scoatem Logan-urile de cupa sau de raliu din ecuatie. V-ati intrebat vreodata de ce? In nici un caz pentru ca nu se poate ci pentru ca nu exista curajul necesar sau daca exista nu se apeleaza la cine trebuie pentru a-l pune in practica.

Exista dovezi ca “se poate” printre Daciile din generatii mai vechi dar, mai nou, in urma unor cronometrari oficiale, pot spune ca exista si un Logan care intra in aceasta categorie, unul foarte special si primul care apare pe acest site si care merita cu adevarat sa fie prezentat, pentru ca in acest moment pare sa fie cel mai puternic din tara, conform datelor disponibile.

Sa ai o masina care in mod normal nu emite pretentii dar care sa fie in stare sa bata Honda Civic Type-R, cum bine compara un amic, este ceva de nedescris. Poate ca e greu de crezut, dar privind timpii scosi de masina zilele trecute in Ungaria putem spune ca este posibil acest lucru.

Incepand cu inceputul, Logan-ul a iesit de pe portile fabricii cu clasicul 1.6mpi 8v de 87cp. Motorul nu a fost schimbat (spre desoebire de alte proiecte similare) si a ramas la locul lui, insa i s-a adaugat un compresor donat de un Mercedes-Benz SLK, completat desigur de un intercooler. Acest pas a implicat multe alte modificari, majoritatea componentelor din fabrica fiind insuficiente pentru a profita din plin de compresor si pentru a avea un rezultat optim, tradus prin a mentine motorul fiabil cu internele din fabrica dar a avea si o putere rezonabil de mare.

In primul rand a fost nevoie de benzina mai multa, astfel s-a schimbat tot traseul, pompa de benzina, regulatorul de presiune, s-a realizat o rampa de injectoare custom unde s-au montat injectoare de 317cc. Dar degeaba se alimenta cu mai multa benzina daca ECU-ul masinii nu stia cum sa o foloseasca, astfel s-a instalat un piggyback de la AEM, bujii BKR6EIX, fise Magnecor KV85 Competition si o admisie de aer rece BMC DIA 85-150.

Responsabili cu electronica sunt cei de la Superchips, cu ajutorul carora masina a scos pe dyno 134,1cp la roata, estimand 168,3 cp la volanta si 220,3Nm cuplu motor. Important este ca pe langa caii scosi masina poate fi condusa lejer prin trafic, avand la dispozitie trei variante de soft la apasarea unui buton (ECU stock, piggyback aspirat si piggyback supraalimentat) dar si ambreiajul din fabrica.

Si pentru ca nici un proiect de genul asta nu poate fi considerat ca a fost facut cu cap decat daca se imbunatateste si siguranta, Logan-ul nostru a primit frane mai bune: pe fata etrieri de Logan VAN si discuri ventilate EBC iar pe spate au aparut discuri si etrieri imprumutati de la Renault. Pe langa frane mai gasim suspensie sport, jante Oz Ultraleggera 17″, scaune sport Toora Runner si centuri Sparco in 3 puncte

Masina a fost chelita de interior ajungand la o greutate de aproape 1020kg, care in combinatie cu setup-ul de mai sus i-a permis sa scoata un timp de 15.01 secunde pe sfertul de mila! Este un timp impresionant pentru mioritica Dacie Logan, care merita toate laudele si incurajarile pentru ca a dovedit ca se poate, si se poate chiar bine! Urmariti evolutia masinii pe forumul DragRacing.ro, iar putin mai jos gasiti cateva filmulete si poze cu masina in cauza.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu