marți, 16 februarie 2010

Verdict Dacia Duster: Un SUV reusit


Jurnalistii auto din Franta au avut ocazia de a face cunostinta cu noul Duster cu doua saptamani inainte de debutul modelului la Geneva. Verdictul lor este pozitiv
Din postura lor de "gazde" a tuturor modelelor pe care Renault si Dacia le scot pe piata, jurnalistii francezi au acces de foarte multe ori inaintea celor romani la anumite informatii si la anumite teste oficiale. Acestea sunt conditiile in care jurnalistii portalului francez Caradisiac au avut ocazia de a urmari foarte indeaproape noul Dacia Duster, model pe care constructorul de la Mioveni il va prezenta oficial in fata presei de abia in 2 martie, in cadrul Salonului Auto de la Geneva.

Desi francezii nu au testat masina in adevaratul sens al cuvantului, primele impresii de la bordul lui Duster sunt, spun acestia, foarte pozitive. Prima impresie: Duster arata mai bine in realitate decat in poze. "Chiar daca Duster nu este foarte fotogenic, realitatea este cu totul alta, deoarece modelul este mai degraba reusit. Are un design foarte individualizat care il distinge in fata restului gamei Dacia. Daca maschezi logo-ul Dacia, este aproape imposibil sa il identifici ca pe un model din gama constructorul roman, chiar daca anumite elemente sunt imprumutate de la restul modelelor Dacia", spun francezii, referindu-se mai ales la portierele preluate direct de pe Sandero.

La interior, noul Dacia Duster ramane fidel liniilor din restul gamei, desi unele tuse il idividualizeaza. "Plansa de bord este clasica si acoperita cu plastice dure, dar nu foarte dezagreabile la o prima vedere. Cu toate acestea, subsidiara Renault a inteles ca interioarele reprezinta unul dintre punctele sale slabe si a adus pe Duster cateva tuse interesante, cum ar fi elementele din plastic negru de pe consola centrala si de pe usi sau comenzile radio pe volan, care apar pe versiunile de top", noteaza francezii, care nu uita insa sa critice amplasarea comenzilor pentru geamurile laterale pe tunelul central.

Evident, jurnalistii de la Caradisiac nu au uitat sa sublinieze caracterul practic al modelului romanesc, sustinand ca spatiul pentru pasageri este generos si ca portbagajul vine cu o capacitate care multumeste pe oricine, osciland intre 475 si 1600 de litri. In ceea ce priveste motorizarile lui Duster, francezii spun ca acestea sunt mai mult decat suficiente, in conditiile in care benzina de 1.6 litri si 110 CP sau diesel-urile de 85 sau 110 CP trebuie sa impunga cel mai usor model din segment. "Duster are 1180 de kilograme in versiunea 4x2 si 1280 de kilograme in versiunea 4x4, deci este cel mai usor model din categoria sa. Sistemul 4x4 provine de la Nissan si ii va permite modelului sa iasa din cele mai multe situatii grele, in conditiile in care garda la sol este de 200 mm iar unghil de atac si cel de degajare ajung la 30, respectiv 35 de grade", spun ziaristii din Hexagon.
Desi au reusit sa vada, sa atinga si sa aprecieze indeaproape caracteristicile lui Dacia Duster, jurnalistii francezi nu au reusit inca sa puna mana pe preturile oficiale, care raman principalul semn de intrebare in ceea ce priveste primul SUV creat de Dacia. Conform acestora, Duster va avea in Franta un pret de pornire care se va invarti in jurul sumei de 14.000 de euro, urmand sa intre pe piata in aprilie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu