vineri, 15 ianuarie 2010

Dacia cea mai tare din Europa


Vanzarile Dacia au crescut in 2009 cu 29.2% la nivelul intregului continent, producatorul de la Mioveni fiind primul in clasamentul cresterilor absolute.
Daca mai era nevoie de un exemplu pentru sublinierea anului excelent pe care l-a avut Dacia pe pietele europene in 2009, acesta a venit odata cu publicarea cifrelor oficiale de vanzari pe intreg parcursul anului trecut.

Conform raportului Asociatiei Producatorilor Auto din Europa (ACEA), Dacia a crescut in vanzari cu 29.2% in 2009 in intreaga Europa, procentul crescand radical daca in clacul sunt luate doar tarile din Europa Occidentala: +95%. Producatorul roman a profitat la maximum de programele de tip Rabla implementate de absolut toate pietele importante pe care este prezent brandul, reusind sa vanda 237.912 masini in Europa, mai multe decat branduri recunoscute la nivel mondial, cum sunt Chevrolet, Lancia sau Mazda si apropiindu-se amenintator de performantele absolute ale celor de la Honda, Suzuki, Kia si chiar Seat.

Pe locul al doilea la cresteri in 2009 s-a clasat Hyundai (341.837 de unitati vandute, +26.6%), ultima pozitie a podiumului fiind ocupata la mare distanta de Nissan, care a reusit sa vanda cu 9% mai multe masini decat in 2009 (366.711 unitati).

De cealalta parte a clasamentului, cea mai mare scadere in 2009 este notata in dreptul marcii suedeze Saab, care a terminat anul cu -59.1% la vanzari, un plonjon care a aruncat nordicii de la 64.913 unitati vandute in 2008 pana la doar 26.567 de unitati in 2009. In topul scaderilor urmeaza Chrysler (-41.6%) si Lexus (-27.5%).

In cifre absolute, cea mai cumparata marca din 2009 a fost Volkswagen (1.649.931 de unitati vandute, +4.8%), germanii fiind urmati la distanta apreciabila de Ford (1.283.602 unitati, +4.1%) si Renault (1.097.854 de unitati, -0.4%).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu