Guvernul incearca pe toate caile sa opreasca scumpirile la carburanti, ca sa tina sub control inflatia. Adreseaza rugaminti fierbinti catre Petrom, flutura versiunea inghetarii preturilor. Mai nou, e gata-gata sa abordeze un subiect pana ieri tabu: reducerea accizelor. Insa de la a spune la a face este cale lunga!
Ingrijorare mare dupa ce pretul celui mai scump sortiment de benzina a sarit peste 6 lei / litru! "In contextul preocuparilor legate de pretul carburantului, discutam posibilitatea de a reduce accizele", a spus ministrul finantelor Gheorghe Ialomitianu, citat de Mediafax.
Ionel Blanculescu, presedintele firmei de consultanta si investigatii financiare Business Inteligence, candva ministru-delegat pentru coordonarea autoritatilor de control, are o solutie: "Solutia imediata pentru reducerea cu 36,8 bani a pretului carburantilor la pompa este eliminarea perceperii de TVA la accizele cuprinse in pretul carburantilor, adica incetarea aplicarii unei taxe la o alta taxa, ceea ce reprezinta nu numai un non-sens economic, dar si o ilegalitate".
Petrom: inghetarea preturilor, permisa, dar nu exista niciun precedent pe o piata libera.
"Inghetarea preturilor este permisa de legislatia romaneasca, dar nu exista niciun precedent de acest fel pe o piata libera. Pe de alta parte, orice astfel de inghetare va fi temporara, pentru ca asta e spiritul unei interventii administrative in politica de preturi comerciale, si bineinteles ca vor urma consecintele dupa perioada expirarii respectivei interdictii", a afirmat astazi directorul general executiv al OMV Petrom, Mariana Gheorghe.
In luna ianuarie, ANAF a intocmit un raport privind producatorii si distribuitorii de carburanti, in care se spune ca pretul la pompa al carburantilor a fost majorat nejustificat pe parcursul anului 2010, fara a fi determinat de evolutia cotatiilor de bursa la titei, cursul valutar si taxele percepute de stat, iar aproape toate companiile au raportat pierderi semnificative, castigurile nefiind reflectate corespunzator. Premierul Emil Boc a afirmat atunci ca majorarea pretului carburantilor nu poate fi justificata cu povara fiscala impusa de stat prin taxele percepute companiilor petroliere.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu