Un burnout se face pentru spectacol si pentru a arata lumii ca masina poate sa scoata fumul din anvelope. Insa, acest termen vine din competitiile de drag-race, acceleratie pe 400 de m, cand participantii invart pe loc rotile motrice pe asfalt umed, pentru a le incalzi si curata, cu scopul unei mai bune tractiuni la plecare. Un burnout profesional se face doar pe asflat cu apa, urmarindu-se si curatarea suprafetei anvelopei de praf, nu numai incalzirea acesteia pentru o tractiune superioara. Temperatura anvelopei in burnout atinge peste 250 grade celsius, putand topi asfaltul.
iata cum se face:
Cum sa faci un burnout cu o masina care are tractiune spate?
1.Bagi in prima sau a doua treapta de viteza, in functie de cat fum vrei sa scoti din caucioace. Viteza a doua tine mai mult si permite sa scoti mai mult fum.
2.Apasa ambreiajul cu piciorul stang si frana cu dreptul. Cu grija, apasa incet si acceleratia cu piciorul drept, in timp ce tii si frana cu acelasi picior. Tureaza motorul pana pe la 4500-5000 rpm si tine-l constant la aceasta turatie.
3.In timp ce ridici brusc piciorul de pe ambreiaj, muta piciorul drept total pe acceleratie si cel stang pe frana. Pastreaza turatia ridicata.
4.Daca vrei sa tii masina pe loc, pastreaza frana apasata. Daca vrei sa te deplasezi, ridica incet piciorul de pe frana.
Cum sa faci burnout cu o masina care are tractiune pe fata?
1.Trage frana de urgenta la maximum. Asta va tine masina pe loc, dar va permite rotilor din fata sa se invarta liber.
2.Apasa ambreiajul si baga in prima treapta de viteza (sau a doua daca te crezi curajos).
3.Cu ambreiajul apasat tureaza motorul pana pe la 4500 rpm. Ridica brusc ambreiajul.
4.De indata ce rotile incep sa se invarta, joaca-te cu acceleratia si pastreaz-o in jur de 4500. Fii sigur ca nu scade turatia sub 3500 rpm, risti sa se opreasca motorul. Lasi incet frana de mana si dispari in ceata alsata de cauciucurile tale incinse.
Nu se face Burnout pe 4x4 ! :P
Have Fun!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu