miercuri, 16 ianuarie 2013

Masini de Legenda nr. 35 – Dacia 500 Lastun

Dacia 500 a mai fost denumita si “Lăstun”, nume imprumutat de la pasarea “lastun”. Ideea care a stat la baza producerii acestui automobil a fost dorinta creeari unei masini mici, usoare, si economice care sa faca fata usor traficului urban dar si sa transporte 2 adulti si 2 copii. /
Productia micutei masini a avut loc la Intreprinderea de Autoturisme Timisoara, fosta uzina Tehnometal intre anii 1988-1991, cand a fost considerata depasita din punct de vedere tehnologic si al fiabilitatii si s-a renuntat la productie. In total au fost produse 6.532 unitati. Dacia 500 Lăstun era echipata cu un motor in 2 cilindri, 499 cmc, 22,5 CP si un consum de 3,3 l/100 km. Toata masina era construita din rasini sintetice, fibra de sticla, ajungand ca greutatea masinii sa fie de 590 kg, din care motorul (mare parte construit din aluminum) cantarea doar 67 kg. Viteza maxima era de 106 km/h. n 1989 la targul de la Bucuresti – TIB, a fost prezentata o noua varianta de Lastun cu o caroserie mai alungita, ce oferea spatiu pentru 4 persoane adulte + bagaje, insa nu a mai trecut de stadiul de prototip. Au mai existat inca doua prototipuri modelele Egreta și Student, insa nici acestea nu au ajuns la productia de serie. Desi masina s-a numit Dacia, niciodata nu a purtat sigla de la Mioveni, ea purtand insemnele uzinei Tehnometal. Fabrica de la Timisoara a fost inchisa in 1992. sursa: autosworld.eu

Un comentariu:

  1. Sunt curios daca se mai gasesc masini asa vechi pe strazile noastre. Eu n-am mai vazut Lastun de ani de zile. Ar fi interesant sa aiba cineva vreo colectie cu masini romanesti vechi si sa le inchirieze:)

    Din cate stiu eu, firmele de rent a car Brasov nu au asa ceva, dar poate in bucuresti sunt sanse .....pana atunci le admiram prin reviste sau colectional macheturele din revista:)

    RăspundețiȘtergere