miercuri, 16 iunie 2010

Renault 12 Gordini


Acest Renault Gordini este una dintre cele 4-5 pe care le-a adus ACR in Romania pentru curse; Pe aceste masini au concurat Fane Iancovici (Dumnezeu sa-l odihneasca-n pace), Olteanu- Vezeanu, Genu Ionescu Cristea, St. Vasile, fratii Morase si altii pe care nu-i mai stiu. Nea Fane o folosea in anii 85-90 la tractarea remorcii cu masina de curse si ii spune \"vaca\", fiind foarte puternica.

Posesorul este domnul IORDACHE NICU masina este de prin 1972 si este inscrisa in Retromobil Club Romania !
Renault 12 Gordini a fost facut in 2 tipuri de motorizari
135 de cai ... stradal
160 de cai ... pentru raliu and co.
motor de 1.6 (mi se pare) 4 cilindrii in linie cu 2 carburatoare orizontale dublu corp
scotea in jur de 9,5 secunde 100 (aia de 125 de cai) ... atingea in jur de 190 de km/h shi avea o cutie destul de jmekera pe vremea aia ... in 5 trepte.

Masina asta se afla la Stefanesti in posesia domnului IORDACHE NICU
care a cumparat-o la licitatie cand era dacia 70.000, a dat pe ea 90.000. este un gordini care a fost adus de francezi (printre cele 4sau5 aduse in tara) pt campionatul de raliuri si dupa ce si-a facut treaba in acea vreme, a fost scoasa la licitatie dupa cum va spuneam.
Modelul din poze este cel de competitie si asa este dezvolta ceva peste 160cp.. cred ca 165daca nu ma insel. cesurile de bord sunt originale, cu turometru pana la 8000rpm si 220km/h in stil clasic de ceasuri rotunde.

- RENAULT 12 GORDINI, similar lui R 12, de culoare albastra insa cu dungi albe laterale duble ,intrat in productia de serie 1971 . Motorul de 1565 cmc si puterea de 125 CP/SAE la 6.250 rotmin: radiator de ulei :interior modificat tip sport etc. Cutie de viteze cu cinci etaje sincronizate ; frana cu disc in fata si aripioare pentru racire. In spate disc simplu ; servofrana ; consumul de benzina la 100KM , 12,9 litri ; viteza maxima 185 km/H.
- Este recunoscut ca un autoturism rapid , nervos, avand un motor suplu si un reglaj stabil.Usor de condus atat in linie dreapta cat si la viraje , are frane sigure si durabile, locuri confortabile, directie precisa.
- Ca scaderi i se atribuie faptul ca are un consum ridicat , o comanda imprecisa a cutiei de viteze si o suspensie putin confortabila.
- Utilizand acelas motor insa cu unele modificari constructive ( raportul de compresie 11,5:1, alimentare prin injectie ) care i-au marit puterea la 160CP/SAE la 7200 rot/min, s-a realizat in 1972 tipul RENAULT 12 GORDINI 807/G.
viteza maxima 200 km/h.

Un comentariu:

  1. daca tot te ocupi de reanault 12,vreau si eu o schema a bordului sau o poza detaliata,de,renault 12

    RăspundețiȘtergere