sâmbătă, 31 iulie 2010

Rompetrol Racing

Ieri a fost publicata lista celor de 30 concurenti pentru Constanta. Toti concurentii selectati vor primi un email, la care trebuie sa raspunda tot cu un email de confirmare participare, pana luni 2 august. Concurentii care nu vor confirma in timp util, vor fi descalificati in semifinala de la Constanta (dar se pot in...scrie din nou in urmatoarele), dar vor fi contactati urmatorii concurenti in clasament!



Luni vom avea rezultatele finale..Cat despre orasele concurentilor..poate vom avea concurenti din Constanta, la Timisoara si la Cluj :) Raliurile si pasiunea in sine nu sunt limitate nici de distante, nici de origini geografice..si mai sunt doua etape!
Lista poate fi vazuta aici

vineri, 30 iulie 2010

Dacia Logan by Racing Code

Masina este cumoarata direct de la Dacia de la departamanetul de vanzari speciale,ne-a relatat domnul Sebastian Sandu representantul Racing Code si Legal Racing.
O masina care a fost ttransformata dintr-o masina de strada ,intr-una de curse.

Pregatirea automobilului pentru concurs a presupus montarea unor
elemente specifice curselor auto, menite sa mareasca performantele dinamice si
stabilitatea, dar garantand in acelasi timp un nivel de siguranta ridicat pentru
pilot. Ca atare, respectarea normelor impuse de Federatia Internationala a
Automobilului in materie de siguranta in timpul curselor a impus folosirea in
exclusivitate in pregatirea materialului de concurs, a pieselor si accesoriilor
specifice, omologate FIA.
Kit-ul minim* pentru Dacia Logan 1,6l 8V contine:
- Rollbar Wiechers
- Scaun Sparco
- Suport scaun
- Centura siguranta Schrott
- Volan sport Sparco
- Butuc volan
- Jante (4 bucati)
- Anvelope (4 bucati)
- Suspensie KW Competition
- Extinctor Sparco
- Toba finala
- Contact general
- Sigurante capota (fata si spate).


Masina a participat la VTM SINAIA FOREVER 2010 unde s-a clasat:
Vineri 23.07.2010 locul 2 H2
Duminica 25.07.2010 locul 3 H2.
Felicitari !!!

Orange a cumparat prima flota Duster

Dacia a livrat astăzi prima flotă Duster către operatorul de telefonie mobilă Orange România. Flota este compusă din 46 de unităţi cu tracţiune integrală şi dispun de echiparea Laureate.



Dacia Duster, primul SUV al constructorului de la Mioveni, se bucură de un mare succesc atât în ţară cât şi peste hotare. Dacia a livrat astăzi prima flotă Duster către operatorul de telefonie mobilă Orange România. Flota este alcătuită din 46 de unităţi Duster 4x4 în versiunea de echipare Laureate şi dispun de propulsorul diesel de 1.5 litri care produce 110 cai putere. În plus, cele 46 de vehicule dispun de opţinea Pack Modularitate, aer condiţionat, computer de bord cu şase funcţii şi o serie de elemente decorative pentru interior şi exterior.

Flota achiziţionată de Orange România va fi folosită de departamentul tehnic al companiei pentru lucrările de întreţinere şi pentru intervenţiile rapide. Parteneriatul dintre operatorul de telefonie mobilă şi Grupul Renault dureză de mai bine de zece ani, timp în care, parcul auto Orange România a adunat 380 de vehicule ale constructorului francez.

"Colaborarea dintre Dacia şi Orange este la început, dar am certitudinea că Dacia Duster îşi va dovedi fiabilitatea. Este un adevărat vehicul de teren, care se adaptează fără probleme atât şoselelor, cât şi terenurilor accidentate, pe care le va aborda fără efort. Consider că Orange a făcut cea mai bună alegere, având în vedere costurile avantajoase pe care le presupune înretinerea acestei flote", a declarat Fabrice Cambolive, Director Comercial al Grupului Renault în Romania.

DACIA cu angajatii la Drive Test

Aproximativ 500 de angajaţi Dacia au avut ocazia să testeze abilităţile lui Duster în cadrul unui test drive organizat de oficialii constructorului din Mioveni.

Peste 500 de angajaţi Dacia au avut ocazia să testeze SUV-ul românesc în perioada 8-28 iulie.

Cei interesaţi de abilităţile lui Duster au avut la dispoziţie versiunea 4x4 cu motor de 1.5 litri de 110 cai putere. Constructorul din Mioveni a oferit şase exemplare care erau dotate cu ABS, ESP şi cu pachetele opţionale Pack Look şi Pack Piele.

Traseul stabilit de oficialii Dacia avea o lungime de 30 de kilometri şi era situat în împrejurimile localităţii Davideşti. Angajaţii constructorului român au putut să verifice capacităţile off-road ale lui Duster, întrucât traseul s-a desfăşurat pe teren accidentat.

Testele s-au desfăşurat în afara orelor de muncă şi în timpul weekend-ului, pentru a face posibilă participarea unui număr cât mai mare de angajaţi. Drive-testul a primit cea mai multă atenţie din partea personalului din cadrul Uzinei Vehicule şi Uzinei Mecanice şi Şasiuri Dacia.

miercuri, 28 iulie 2010

Dacia Logan si nume de cod X52


Succesorul lui Dacia Logan poartă numele de cod X52 şi va debuta în 2012. Modelul va folosi actualele motorizări din gama Logan cu mici îmbunătăţiri, care vor asigura o economie optimă de carburant, emisii scăzute şi performanţe sporite.
Cei de la Automobile Dacia vor înlocui actualul Logan în 2012 cu un model care poartă numele de cod X52.Proiectul X52 este deja la jumătatea drumului şi va beneficia de motorizări mai performante, cu emisii de carbon mai scăzute şi un consum de carburant mai redus. Viitoarele motorizări vor fi realizate pe aceeaşi arhitectură a motoarelor K7 de 1.4 şi 1.6 litri. Cel mai probabil, motorul de 1.2 litri cu 16 supape nu va primi prea multe modificări odată cu trecerea pe succesorul lui Logan.

Dacia Logan Locul 1 la H2 la Sinaia Forever

n perioada 23-25 iulie 2010 caravana Campionatului National de Viteza in Coasta a ajuns la Sinaia pentru etapele a VII-a si a VIII-a ale sezonului. Pentru una din cele mai titrate duble ale CNVC, la start a fost prezent si mezinul Clubului Spotiv Autosport Fair Play, Mihai Beldie Jr, revenit cu forte proaspete dupa absenta de la Resita.


Pilotul in varsta de 19 ani a reusit sa se impuna la clasa H2 in etapa a VII-a, urmatoarea etapa aducandu-i un loc secund la aceeasi clasa, dupa o lupta acerba cu Andrei Tentean.

Mihai Beldie Jr (444): "Au fost doua etape extraordinare, rasplatite cu doua rezultate care ma fac foarte fericit: locul 1 la H2 in etapa a VII-a si un muncit loc second la aceeasi clasa in etapa a VIII-a. Am invatat foarte multe secrete ale luptei la nivel inalt si ce inseamna lupta psihologica, la care mai am de muncit. Vreau sa multumesc pentru ajutorul acordat Clubului Sportiv Autosport Fair Play, prin Claudiu David si Mihai Beldie, fara de care nu as fi fost la startul acestor etape de neuitat, la fel si Domnului Dan Spuderka, pentru sprijinul moral si pregatirea extraordinara a materialului de concurs. Aici as aminti si de Bubu pentru ridicarea moralului si buna dispozitie adusa echipei."

Mihai Beldie Jr. conteaza pe sprijinul sponsorilor Torent Sebes si ABStar Grup Tractari Auto si al partenerilor media Ziarul Unirea, Ziarul Adevarul, Atlas FM, RallyMax.ro, On-Board.ro, Motorsportnews.ro si Autorally.ro.

marți, 27 iulie 2010

Dacia va purta rombul Renault

Se pare ca traditia si renumele unui brand au cantarit mai mult in alegerea da face cea mai ieftina masina europeana de pe piata sub sigla Renault. Desi initial se anunta un model de sub 5000 de Euro de la uzina Dacia, acum Renault anunta modelul ULC, masina care va schimba industria auto universala.


Nu demult, Dacia anunta ca are in plan sa faca masina care costa sub 5000 de Euro. Se pare insa ca grupul Dacia-Renault-Nissan a decis ca modelul low-cost sa poarte sigla Renault, si nu cea a uzinei Dacia.
Modelul se va numi Renault-Bajaj ULC (Ultra Low-Cost) si va urma strategia de vanzari cu care au avut succes modelele Sandero, Logan si Duster.
nca nu este sigura data de lansare oficiala a modelului si nici un pret estimativ, dar acesta va fi cu siguranta de maximum 5000 de Euro. Nu se cunosc nici dotarile sau variantele de echipare, dar cert este ca in curand, oricine isi va putea lua o masina cu 4 usi, de buget redus, care nu va mai purta sigla Dacia.

Etapa VIII CNVC 2010 - Sinaia 25.07.2010

Intalnire Nationala Logan Club - SIBIU 24-25 Iulie 2010


La finele saptamanii ce tocmai s-a incheiat,a avut loc Intalnirea Nationala a Loganistilor la SIBIU.
Chiar daca vremea nu a fost prea prietenoasa,atmosfera a fost incinsa de gratarele sfaraind si berea ce curgea in valuri. Ca sa nu mai spunem de spectacolul de Karaoke desfasurat pe seara.
A doua zi s-a dat startul editie a 2-a de SLALOM PARALEL unde deasemenea distractia a fost maxima!

Vezi mai multe video Auto-Moto
Felicitari Organizatorilor si participantilor. Multumim sponsorilor.
Comunitatea LoganClub a mai trecut in revista inca o Nationala reusita care nu s-ar fi putut materializa fara fiecare dintre voi.
poze si filmulete gasiti pe Logan Club

luni, 26 iulie 2010

Elibereaza Pilotul din Tine ! - Constanta


Elibereaza Pilotul din Tine! ‎188 de challengeri pentru semifinala din Constanta! Mult succes tuturor si felicitari celor mai votati 5 concurenti - Bob, MihaiDaghici, Marius, Costi75 si Gusterul!!!Clasament dupa voturi Emotii mari pana pe 30 Iulie, cand ii vom anunta pe cei 25 de concurenti alesi de juriu..

Succes tuturor !

sursa:Rompetrol

sâmbătă, 24 iulie 2010

Viorel Ivan - Locul 4 la Raliul Sibiului


La Cupa Dacia prima etapă de macadam a întrerupt seria de victorii a liderului Viorel Ivan. Aflat la conducerea clasamentului după 9 probe speciale cu un avans însă minim de numai 3.4 secunde, pentru pilotul bucureștean totul s-a năruit după ce o pană de cauciuc pe ultima probă la costat minute, el încheiind Raliul Sibiului în afara podiumului. Viorel rămâne însă liderul competiției după 5 etape cu un avans confortabil.

vineri, 23 iulie 2010

Dacia Duster nominalizat la masina anului 2011




Supriza placuta pe lista celor 35 de automobile selectate pe “lista lunga” pentru editia 2011 a prestigiosului trofeu Masina Anului in Europa!

Pentru prima oara, un automobil produs in Romania a fost nominalizat intr-o astfel de competitie, performanta care certifica, daca mai era nevoie, succesul de care se bucura Duster, primul SUV produs de Dacia.

joi, 22 iulie 2010

Dacia buna la toate !

Senzational: O Dacie mai tare ca un tractor!!!
Cine a zis ca vechea Dacie e buna la toate, nu a fost departe de adevar! Cine si-ar fi inchipuit ca pe langa toate intrebuintarile zilnice, o Dacie poate trage chiar si un tractor dupa ea?

Dacia versus Tractor
Filmele din 4TuningTV doar pe 4Tuning.ro

Inedit: DACIA de cale ferata !



O Dacie veche a fost transformată într-un vehicul uşor şi rapid de intervenţie în caz de accidente feroviare. Metamorfoza a fost realizată, după trei ani de muncă, de câţiva studenţi şi absolvenţi ai Facultăţii de mecanică din Constanţa.

Dacia de cale ferată şi-a făcut ieşirea în lume pe o linie de manevră a gării din Constanţa. Maşinuţa a primit un sistem de rulare nou, frâne adaptate noii sale destinaţii şi un motor modificat pentru consum redus.

Realizatorii spun că vehiculul va putea fi folosit în cazul unor accidente sau catastrofe naturale pe calea ferată. Asta pentru că este uşor de manevrat şi poate ajunge repede în zonele de intervenţie. În plus, ar putea reprezenta punctul de pornire în dezvoltarea unor vehicule pentru transportul călătorilor.

Maşina feroviară poate atinge viteza maximă de 100 de kilometri pe oră şi consumă doar 4 litri la sută.

marți, 20 iulie 2010

Dublarea productiei la Duster


Comenzile masive din afara ţării şi timpul de aşteptare îndelungat pentru un exemplar Duster îi determină pe cei de la Dacia să crească cadenţa de producţie la Mioveni.
lui Duster în următoarele 6 luni pentru a face faţă cererii mari venite de pe pieţele vest-europene. Astfel, dacă uzinele de la Mioveni produc la această oră 20 de exemplare Duster pe oră, luna ianuarie 2010 va aduce un ritmde producţie aproape dublu, de 35 de maşini pe oră. Creşterea va avea loc progresiv, după ce în luna octombrie vor începe să fie produse 25 de unităţi ale SUV-ului românesc.

Principala problemă a producătorului este acum reprezentată de capacitatea de producţie a furnizorilor, care au fost prinşi nepregătiţi de avalanşa de comenzi din Europa de Vest şi nu îşi permit să crească brusc producţia.

Conform datelor actuale, termenul de livrare a unui exemplar Duster în Europa Occidentală ajunge acum până la 6 luni. Aşa cum vă anunţam anterior, comenzile totale pentru Duster adunau la începutul acestei luni 35.500 de unităţi, 30.000 dintre acestea fiind concentrate pe pieţele din Europa de Vest. În România, 1500 din cele 3000 de comenzi pentru Duster au fost deja onorate.

luni, 19 iulie 2010

Raliul Sibiului 2010 15-18 iulie - Finish

Gergo Szabo castiga in premiera Raliul Sibiului

- Victorie pentru Szabo, Porcisteanu si Aur pe podium
- Edwin Keleti, a cincea victorie consecutiva la grupa A
- Florin Crisan a castigat grupa H
- Alexandru Pitigoi s-a impus la grupa K

CNVC Trofeul Sinaia Forever - 2010



Vineri 23 si Duminica 25 iulie 2010 se vor desfasura etapele a-VII-a si a-VIII-a din cadrul Campionatului National de Viteza in Coasta – Trofeul Sinaia Forever 2010 . Organizatorul din acest an CS AUTOSPORT FAIR PLAY se afla deja la a doua editie a acestui trofeu, cea de anul trecut fiind declarata de toata lumea cea mai frumoasa si bine organizata etapa .

duminică, 18 iulie 2010

Pepsi Duster - Concurs

Castiga 1 DACIA DUSTER pe ZI pana la final de vara !

Cumpara si uitate sub capac ian perioada 15 iulie - 28 august 2010
si poti castiga 1 DACIA DUSTER PE ZI !
Mai multe detalii gasesti AICI



Succes !

Castiga 5 masini Dacia Duster si 55 masini Dacia Sandero

În acest an se sărbatoresc 5 ani de la deschiderea primei filiale Kaufland în România. Deschiderea a avut loc pe data de 13 Octombrie 2005, în Bucuresti pe Şoseaua Colentina. În momentul de faţă după 5 ani de activitate în România, Kaufland numără peste 50 de filiale.

Filialele Kaufland vă îndeplinesc toate dorinţele. Veţi fi impresionaţi de garanţiile şi serviciile noastre, varietate, nivelul ridicat de calitate şi, bineînţeles, celebrele noastre preţuri mici.

Clienţii Kaufland, cât şi însotitorii acestora, vor primi de la casa de marcat câte un talon răzuibil pe zi, talon care poate ascunde un premiu instant sau pe care îl poate completa pe verso şi depune în urna special amenajată în fiecare magazin în care se implementează promoţia. Nu există un minim sau maxim pe care cumpărătorii să-l atingă şi nu este impusă nicio cumpărătură în mod special pentru ca aceştia să poata participa la promoţie. Pe toată perioada promoţiei, participanţii pot solicita taloane de la casele de marcat doar în urmatoarele perioade:
12-18 iulie 2010
9-15 august 2010
6-12 septembrie 2010
11-17 octombrie 2010
25- 31 octombrie 2010


Răzuiţi talonul de participare, pe care îl primiţi gratuit la orice casă de marcat şi puteţi câştiga pe loc o umbrelă sau o sacoşă textilă Kaufland. În cazul în care talonul este necâştigător, completaţi-l cu datele dumneavoastră şi depuneţi-l în urna special amenajată.

Urnele vor fi disponibile în toate magazinele chiar şi în perioada în care nu se vor distribui taloane razuibile la casele de marcat, pentru ca toţi clienţii Kaufland şi însoţitorii acestora, să aibă posibilitatea să introducă în urnă pe toată perioada campaniei, nu doar în săptămânile în care se distribuie taloane răzuibile.

După fiecare extragere din cele 5, toate taloanele colectate până atunci şi participante la extragerea respectivă (cele ramase în urnă după extragerea caştigătorilor şi a rezervelor) vor fi distruse şi nu vor mai participa la alte extrageri.

sâmbătă, 17 iulie 2010

vineri, 16 iulie 2010

Breaking News: Evenimentul KOE Drag 2010 se amana



Desi intrat cu pregatirile in linie dreapta, din motive total independente
de Organizator, evenimentul KOE Drag 2010 anuntat pentru data de
24 si 25 iulie la Aeroportul Baneasa se va amana. Data si locatia desfasurarii
evenimentului vor fi anuntate ulterior, dupa decizia reprezentantilor King
of Europe.

sursa: 4tuning

joi, 15 iulie 2010

Directia 5 concerteaza la Mioveni



Trupa Directia 5 va concerta, sambata, 17 iulie, pe platoul din fata Casei de Cultura a Sindicatelor din Mioveni. Potrivit traditiei initiate de Automobile Dacia, in fiecare an, compania ofera locuitorilor oraşului şi propriilor angajati un concert de muzica uşoara.

Accesul la concert se va realiza incepand cu ora 20.30, iar recitalul va dura peste o ora. Pentru a asigura un spatiu cat mai extins pentru vizionare, pe mai multe strazi din centrul Mioveniului va fi interzis accesul cu autovehiculele, in ziua de 17 iulie, intre orele 19.30 şi 23.00, pe strazile Tudor Muşatescu, Radu cel Frumos şi Bulevardul Dacia (pe tronsonul din fata Casei de Cultura) nu se va permite decat accesul pietonal.

Evenimentul este organizat in parteneriat cu Primaria Mioveni şi Consiliul Local Mioveni si beneficiaza de sprijinul postului de radio Kiss FM si al revistei „Zile si nopti”. Traditia concertelor anuale organizate de Automobile Dacia a fost initiata in 2006, cu un concert sustinut de Ştefan Banica Jr., si a continuat cu Holograf (2007), Voltaj (2008) si anul trecut cu Aurelian Temisan, Daniel Iordachioaie si formatia O-la-la. Directia 5, formata din Cristi Enache (voce), Marian Ionescu (clape), Nicu Damalan (chitara) si Marius Keseri (tobe), a mai colaborat cu Dacia in 2006, la lansarea Dacia Logan Prestige, şi in 2009, in cadrul campaniei de promovare a unei serii limitate Dacia Kiss FM.

Spune STOP Pirateriei - Piesele de origine vs piesele contrafacute

Piata de piese contrafacute a luat o amploare extraordinara in timpul crizei financiare si e lesne de inteles: tot mai multi posesori de autoturisme se afla in imposibilitatea de a si le intretine sau, dupa caz, de a le repara in cazul unor accidente de circulatie.
Riscurile generate de utilizare a pieselor contrafacute

→ Pot dauna fiabilitatii vehiculului, deoarece nu respecta caietul de sarcini al piesei de origine si nu sunt supuse testelor de conformitate si calitate impuse de Producator

→ Posibilitatea aparitiei unor probleme cu consecinte grave, care afecteaza securitatea rutiera si siguranta la bord - ex: materialele de calitate slaba care nu vor rezista sau nu se vor deforma cu aceeasi eficienta ca cele de origine in momentul producerii unui impact (fapt demonstrat pe o capota contrafacuta ce imita capota Renault); distanta dubla de franare in cazul unor placute de frana contrafacute fata de placutele de origine Renault.

Cel mai des se contrafac piesele care detin volumele cele mai importante de vanzare, dar si piesele care sunt usor de copiat. Cei care contrafac piese de schimb vizeaza vehiculele cu parc important si piesele cele mai cerute pe piata.

Pana in prezent, din totalul sesizarilor primite de catre Automobile Dacia SA, de pilda, ponderea pieselor contrafacute o detin placutele de frana si filtrele de ulei, urmate de filtre de aer, de motorina, pipa bieleta, bare de protectie, aripi, faruri, accesorii auto (capace roata, aparatori de noroi, covorase de interior). Piesele amintite aduc atingere drepturilor de proprietate intelectuala detinute atat de SC AUTOMOBILE DACIA SA, cat si de RENAULT S.A.S.

Spune si tu STOP pirateriei si vei circula in siguranta !

Dacia cel mai cunoscut brand romanesc


Potrivit ultimului studiu Synovate,

Dacia este cel mai cunoscut brand romanesc
Synovate, una din cele mai cunoscute companii specializate în studii de piata, a dat publicitatii rezultatele celei de-a opta editii a anchetei intitulate „High Impact Brands in Romania”.
Studiul claseaza Dacia pe primul loc în randul brandurilor romaneşti, înaintea marcilor Arctic, Ursus şi BCR.
Dacia figureaza tot pe prima pozitie şi în clasamentul celor mai puternice branduri în perioada de criza, devansand Coca Cola, Nokia şi BMW.
In fine, Dacia se situeaza pe locul al treilea în topul celor mai cunoscute branduri auto din Romania.

miercuri, 14 iulie 2010

Joi, 15 iulie, incepe oficial Raliul Sibiului 2010


Primul raliu mixt din Campionatul National de Raliuri
Probe speciale pe macadam si asfalt
Speciala Santa pe noapte inclusa, din nou, in program
Raliul Sibiului este cel mai lung raliu din sezonul 2010
147,3 kilometri de proba speciala. Speciala Santa pe noapte. Doua probe cu suprafata mixta. 43 de echipaje la start. Pe scurt: Raliul Sibiului 2010.
Raliul Sibiului, etapa eveniment in Intercontinental Rally Challenge (IRC)


La Cupa Dacia s-au inscris 11 echipaje,fiind cea mai numeroasa participare din acest sezon:

Nr.Crt / Nr.Conc / Pilot / Copilot

1/36/ Usurelu Bogdan / Esnault Marc
2/47 / Ivan Viorel / Dumitru Gheorghe
3/70 / Grigore Adrian / Paunescu Marius
4/78 /Tanase Marius /Bancescu Razvan
5/85 / Stanoiev Bogdan / Maier Calin
6/93 / Nastase Bogdan /Popidan Alexandru
7/415 /Krepelka Alexandru / Alexandru Bogdan
8/417 / Mihut Ioan /Coroianu Constantin
9/433 / Popa Spartacus / Fancsali Tamas
10/445 / Mirea Alexandru / Despinoiu Dragos
11/469 /Barbu Sebastian / Hulea Razvan

Logan vandut bine in Rusia


Vanzarile modelului Logan in Rusia au crescut cu 16% in primele sase luni din acest an, la 29.626 de unitati, ocupand locul al saselea in topul celor mai bine vandute marci, potrivit datelor Asociatiei Companiilor Europene in Federatia Rusa.

In primele sase luni din 2009 au fost vandute 25.581 de autovehicule Logan in Rusia. In iunie 2010, vanzarile au stagnat la 5.466, de la un nivel de 5.460 in aceeasi luna a anului trecut. In ceea ce priveste modelul Sandero, in prima jumatate a acestui an au fost vandute 6.128 de unitati pe piata din Rusia, din care 1.469 numai in luna iunie.

Potrivit asociatiei, piata auto din Rusia a crescut cu 3% in primele sase luni, la 790.517 de unitati (de la un nivel de 767.213 de unitati in 2009). in iunie 2010, piata auto a crescut insa cu 45%, la 174.838 de autovehicule.

Sandero cu numarul 300000 la Mioveni


poarta fabricii din Argeş a ieşit exemplarul Sandero cu numărul 300.000, un nou succes pentru constructorul autohton care se bucură în prezent de o recunoaştere europeană intensă.

Exemplarul, devenit deja vedetă, este un Sandero echipat cu motorul pe benzină de 1.6 litri şi 90 de cai putere, de culoare gri platine, ce urmează a fi livrat unui client din Bosnia-Herţegovina.

Lansat în 2008 la Salonul Auto de la Geneva, Sandero este în prezent cel mai vândut model al gamei Dacia, în special pe piaţa Europei Occidentale. În primele 6 luni ale anului 2010, Dacia a vândut 95.756 de vehicule Sandero, cu peste 10.000 de unităţi mai mult decât în primul semestru al anului trecut.

Alături de uzina de la Mioveni, modelul Sandero mai este asamblat, tot sub marca Dacia, la uzina din Casablanca, în Maroc. Alte patru uzine din lume (aflate în Brazilia, Columbia, Rusia şi Africa de Sud) produc modelul Sandero sub marca Renault.

marți, 13 iulie 2010

Rompetrol Racing - Concurs


Elibereaza pilotul din tine !
PREMII
Marele premiu - Pilot in Campionatul national de raliu din 2011.

Talentul controlul si pasiunea pentru raliu il descriu cel mai bine pe viitorul castigator al competitiei Rompetrol Racing Challenge. Iar recompensa va fi pe masura indemanarii sale. Va avea dreaptul de a pilota masina Rompetrol Racing Challenge la Campionatul National de Raliu din 2011.

20 cursuri de pilotaj sportiv
Pentru ca de cand te stii iti place racingul. Pentru ca nu poti trai fara adrenalina. Pentru ca ai talent, dar mai ai nevoie de pregatire. Cu unul din cele 20 de cursuri de pilotaj sportiv, Rompetrol Racing Challenge iti da sansa sa devii pilot pe bune.

Esti pregatit?
Atunci cand in jurul tau auzi doar "Las-o mai incet!", exista un loc in care ti se va spune intotdeauna "Du-te! Du-te! Du-te!".

In perioada 12 iulie-12 septembrie, incrie-te la Rompetrol Racing Challenge si traieste-ti visul de a fi pilot de raliu! Intra in cursa pentru marele premiu si castiga un loc de pilot la Campionatul National de Raliu din 2011.

Startul se da in statiile Rompetrol!
Completeaza formularul de inscriere de pe acest site introducand codul de pe bonul fiscal si datele de contact, activeaza-ti apoi contul si incarca un film de 30 de secunde, tip interviu, din care sa reiasa motivatia ta de a participa.
Cum? Trimite-l prin SMS la 1874 sau introdu-l pe site la sectiunea "Premii" si prin tragere la sorti ai sanse la unul din cele 20 cursuri de pilotaj sportiv, 10 pachete all-inclusive de 2 persoane la raliul Finlandei 2011, 30.000 tricouri sau 10.000 ochelari de soare.
Introdu codul promotional primit in statia Rompetrol pe site-ul www.rompetrolracing.ro, completeaza formularul de pe site, activeaza-ti contul si incarca filmul tau de 30 de secunde, tip interviu, din care sa reiasa motivatia de a participa la competitie, film pe care prietenii tai sau vizitatorii sa il poata vota.



Din totalul celor inscrisi, un juriu format din piloti de curse si psihologi va alege 25 de concurenti, carora li se vor adauga si cei mai votati 5 concurenti.
Timp de o zi, cei 30 de candidati alesi la preselectie, vor fi testati psihologic si vor sustine o proba de indemanare pe o masina de concurs. Doar 10 dintre ei vor merge la etapa urmatoare.
Cursul.
Acesti 10 concurenti vor beneficia de un curs de pilotaj sportiv(teorie si practica) care va dura o zi.
Competitia.
In cadrul unui eveniment de racing antrenant, pe un traseu de raliu ce va fi construit in centrul orasului, cei 10 de concurenti se vor intrece, iar cei mai buni 3 se vor califica pentru marea finala, care va avea loc la Bucuresti.

Acesti pasi se vor repeta de 3 ori, singura diferenta fiind locatia in care se va desfasura competitia, adica Constanta, Timisoara, Cluj-Napoca. Cei 9 finalisti rezultati din organizarea celor 3 competitii intermediare se vor intrece in Marea Finala de la Bucuresti. Iar cel mai bun pilot va castiga marele premiu, dreptul de a pilota masina Rompetrol Racing Challenge la Campionatul National de Raliu din 2011.

Multa Bafta Tuturor !

Dacia Duster la Mamaia


Pe 15-18 iulie, in statiunea Mamaia de la malul marii, Dacia instaleaza un traseu de off-road chiar in centrul actiunii. Fi si tu, intre 15 si 18 iulie vizavi de hotel Rex si testeaza noua Dacia Duster in conditii de off-road!

Programul drive-testelor din Mamaia:
Joi: 12:00 - 20:00
Vineri: 12:00 - 20:00
Sambata: 12:00 - 20:00
Duminica: 12:00 - 20:00

luni, 12 iulie 2010

Suceava Drift Show - 10-11 iulie 2010


Dupa mine, a fost un show super. Soferii merita toate laudele pentru cum au condus, si pentru pasiunea lor fata de masini, banii introdusi in ele (numai ei stiu cata munca, cati bani cheltuiti doar pentru a ajunge aici, cauciucuri) si ei merita cel putin aprecierea noastra pentru show-ul oferit, suceveni veniti in numar mare. Dar sa nu il uitam nici pe Razvan si Misu (datorita lor s-a ajuns sa fie etapa de campionat si la Suceava). Spectatori pe masura, ce mai: au fost de toate. (chiar si ploaie). Multumim ARTA (In special lui Gratian si Vali care au depus munca necesara pentru a asigura singuranta spectatorilor si bunul mers al lucrurilor), multumim Razva, multumim Misule, si restul pilotilor.

duminică, 11 iulie 2010

Top Gear: James May a testat Dacia Duster

Undeva in Marrakech, James May conduce in sfarsit Dacia Duster si face un reportaj care lasa lumea intreaga cu gura cascata !



Duster este o masina, si nimic mai mult. E posibil sa ai senzatia ca lipsesc multe lucruri, dar asta inseamna ca ce gasesti la interior o sa iasa cu atat mai mult in evidenta.

Seamana cumva cu unul din motelurile alea frantuzesti Formula 1, unde atat dormitorul cat si baia par sa fi fost turnate intr-o matrita de plastic, insa nu exista muchii nefinisate si tot ce trebuie sa functioneze, functioneaza.

E o masina ieftina. E una simpla, nu tocmai interesanta, in mod clar deloc stralucitoare si nu pot sa ma prefac ca imi provoaca «Furnicatura». Dar nu e nicidecum neplacuta. De fapt, cred chiar ca ar putea fi un pic cool", spune May.

De fapt, James May flirteaza cu Dacia de ceva vreme si face referiri constante la modelele marcii in emisiunea Top Gear, de fiecare data cand are de transmis vesti bune. Punctul culminant al experientei lui James cu Dacia s-a intamplat anul trecut in timpul filmarilor TopGear din Romania, cand Clarkson i-a facut cadou un Sandero second-hand. Convietuirea fericita dintre cei doi a fost curmata brusc de accidentul despre care oamenii inca ne intreaba daca a fost "pe bune" sau nu.

Dacia Rally Team


Am numai respect pt cei care au fost implicati in sporturile cu motor in perioada aceea(si acum)..in special la raliuri. Chiar daca nu cunosc istoria raliului din romania atat de bine..imi pot da seama ca oamenii aceia erau niste oameni simpli..cred eu..care au facut din sportul acela o pasiune..se vede dupa chipurile lor ca erau implicati trup si suflet in ceea ce faceau..poate si pt ca nu erau atatea posibilitati la vremea aceea de a concura cu masini performante si alergau cu batranele Dacii..da..batranele noastre Dacii care neau carat din '70 pana azi..mai mult sau mai putin bine..prin gropi si namoale..aceleasi Dacii care le injuram cand le vedem pe strazi sau in trafic..cu rugina pe ele, cu lonjeroane rupte si exemplele pot continua. Dacia este si va ramane in sufletul nostru. Chiar daca conducerea uzinei nea facut sa injuram batrana masina..nu cred ca e cineva pe aici sau pe orice alt forum care sa spuna ca uraste masina Dacia. Asa cum e ea ne tine ocupati pana noaptea tarziu regland un carburator, curatand un injector(astea mai noi), antifonand sau injurand ca nu se aerisesc franele cum trebuie...

... aveam piloti. Ludovic Balint, Stefan Vasile, Ovidiu Scobai (copilot), Eugen Cristea, Nicu Grigoras, Aurel Puiu, Dorin Motoc,Lentu Moldovan,Dan Necula,Dan Marchidan sau de nea Relu Cladoveanu etc. erau piloti! Daca nu ma insel, chiar am avut un echipaj care a castigat o speciala cu Dacia 1300 in Mondialul de raliuri in Grecia, celebrul Acropole Rally.


Acum Legendele merg mai departe datorita unor pasionati !
Iata cateva poze cu maasinile membriilor fondatori



Dacia Loco !

Sunt destule berline modificate in peisajul romanesc al tuningului.Insa nu multe sunt cele care chiar intorc priviri. Una dintre acestea este masina lui Robert, membru 4 Speed Squad, care a reusit sa transforme berlina pe care o stim cu totii intr-o masina pe care putini o stiu.

Povestea a inceput cu multa vreme in urma, dupa cum ne spune si proprietarul. Intentia de a modifica o Dacie s-a nascut din dorinta de a duce tuningul la o masina autohtona cat se poate de in extrem. Am vrut sa tunez o Dacie cum nu a mai facut-o nimeni, am vrut sa fac o masina care sa fie cea mai buna, cea mai frumoasa.
Am inceput cu modificarile la partea tehnica, cu marirea puterii, prin inlocuirea clasicului motor 1,4 cu unul de 1,6. Noul motor avea volanta usurata si echilibrata, chiulasa planata vreo 3 mm. Pentru stabilitatea masinii pe sosea am intarit amortizoarele. Ca sa aiba o mai bun aprindere, am folosit una electronica cu cititor optic, astfel eliminand platina, condensatorul si multe altele!

Evacuarea a fost modificata prin scoaterea tobei intermediare si inlocuirea tevii, iar ca finala, o toba sport. Pentru a avea prindere la janta in patru prezoane am schimbat puntea spate cu una luata de pe un Renault 18, iar pe fata a fost modificata fuzeta. Jantele de tabla au fost inlocuite cu unele din aluminiu pe 14 inci, foarte usoare, model Rial Le Mans. Gumele pe fata au indicativul 185/55R14, iar pe spate 185/50R14. Alternatorul a fost si el schimbat cu unul mai performant, de 92 de amperi, pentru a face fata sistemului audio care e un foarte mare consumator de curent.
Pe partea de exterior, am schimbat barele cu unele din fibra de sticla, iar pragurile au fost montate fara a fi vizibila linia de asamblare. Masina era initial alba, dar o singura culoare mi s-a parut ceva banal si am hotarat sa vopsesc capota, plafonul si portbagajul cu un negru lucios. Capota am prelungit-o peste faruri pentru un asa numit aspect "bad-boy". Semnalele din aripi au fost scoase si astupate pentru un design cat mai "curat". In acelasi scop au fost scoase si astupate manarele usilor (inclusiv cele de la portbagaj), deschiderea din exterior a acestora fiind posibila doar din telecomanda, iar din interior prin buton (tot electric). Geamurile au fost ionizate in negru.

la ABW, niste baieti foarte talentati si cu multa imaginatie, dar si cu multa rabdare. Spatele masinii a fost indreptat, iar accesul la busonul de benzina se face cu o usita. Am incercat sa aduc spatelui masinii o alta forma decat cea clasica si am schimbat locul numarului de inmatriculare, acesta fiind pozitionat acum in bara de fibra intr-un locas special realizat.
Bateria a fost schimbata cu una Deep Cicle de 4000 de amperi in scurt pentru a acoperi un consum foarte mare al statiilor. Cablurile de curent Orion de la Oawg si cabluri Audison RCA formeaza conectica. Un HU Clarion 938 trimite sunetul in cele peste 20 de difuzoare! Usile fata au cate doua perechi de difuzoare Hertz DSK 160, gama Dieci, pe componente. In usile din spate au fost montate trei seturi de difuzoare Hertz DSK 130, gama Dieci, iar in spate o pereche de difuzoare Hertz coaxiale.

Pentru bass am ales un difuzor Hsx 1000 cu 1000w rms, marca Hertz, cu o cutie construita de Dl. Blak dupa niste masuratori precise si exacte si un amplificator monobloc Spl Dynamics de 2000w rms stabil intr-un ohm. Un amplificator Audioson VRx 4.300 cu 4 canale pentru difuzoare, de 400w rms pe canal trimite sunetul in difuzoarele din masina. Un iPod legat la HU printr-o interfata Clarion si un TFT la parasolar pentru filmele redate de iPod formeaza latura multimedia. Insa pentru drumuri lungi, un Playstation montat in spate este acolo ca sa scoata lumea din plictiseala.

Cam astea ar fi, deocamdata, modificarile masinii. Dar stiti cum e cu tuningul, nu te opresti niciodata. Mai vreau sa mentionez ca masina a fost vedeta celor de la Cassa Loco in videoclipul "Tu si prietena ta", pentru cei care isi mai amintesc.

sâmbătă, 10 iulie 2010

Raliul Cupa Iulius Mall

Cea de-a opta etapa a campionatului judetean de automobilism este programata chiar in aceasta sambata, 10 iulie.



In parcarea celui mai mare centru comercial din Timisoara se va disputa Cupa Iulius Mall, parte a principalei competitii de raliuri organizata in Timis.

Organizatorii evenimentului - ACR Timis si Comisia de Automobilism si Karting Timis - au programat startul concursului rezervat automobilelor pentru ora 10,00, urmand ca, de la ora 13,00, in aceeasi locatie sa se desfasoare si cea de-a cincea etapa a campionatului judetean de karting Timis 2010.

Traseul ce va fi parcurs de concurenti va avea lungimea totala de 1,2 kilometri, vor fi parcurse cate doua manse si se va lua in considerare timpul cel mai bun.

„Am pregatit o cursa interesanta, care va face deliciul spectatorilor si ii va solicita la maximum pe concurenti”, a declarat dl Ladislau Giurisici, unul dintre organizatorii competitiei.

Participa si George Bartha alias MareOm pe Dacia Logan ( GZB-ul ).

foto: by ReBe

Duster deja la 35.000 de comenzi


Grupul Renault a vândut cu 21.6% mai multe maşini în 2010 decât în primele şase luni ale lui 2009. Dacia Duster a primit deja 35.500 de comenzi, 25.000 venind din Franţa.
După ce a suferit din cauza crizei în prima jumătate a anului 2009, Renault dă semne importante de revenire, creşterea la nivel mondial pentru grup fiind mai mare de 20%. Procentul exact este de 21.6%, oficialii Grupului anunţând că noua ţintă pentru întregul an 2010 este o creştere de 8%, în ciuda faptului că scăderea la nivel european va fi de 7-9%. Per total, Grupul Renault a vândut în lume 1.326 milioane de maşini în perioada ianuarie-iunie 2010.

Creşterea Renault la nivel mondial este mai mare decât media industriei, care conform estimărilor Grupului este de 16%. Mai mult, îmbucurător pentru grupul cu baza în Franţa este faptul că volumul vânzărilor din prima jumătate a anului 2010 este mai mare decât cel al primei jumătăţi din 2008, un an în care criza a apărut doar spre toamnă.

vineri, 9 iulie 2010

Drag race Alexeni - 11 iulie 2010


Va invitam in data de 11 iulie pe aeroportul Alexeni la o cursa in stilul clasic adica grupe LEGAL RACING.Pana acum si-au anuntat prezenta urmatoarele cluburi Pole Position Racers,Anonymous Motorsport,Midnight Racers,Power Team Buzau,,baietii din Ploiesti.Va asteptam pe toti fie ca faceti parte dintr-un club sau nu.Facem si o cursa LEGAL RACING,si pe aceasta cale am dori sa invitam pe omul caruia ii datoram respetul si multumirea pentru aceste grupe si anume SEBASTIAN SANDU PRESEDINTELE LEGAL RACING.


Pentru Logan Club participa deja celebrul MCD pe Dacia Logan grupa Legal Racing :A1

Cupa VSS 2 Macadam


Competitia se va desfasura in data de 10 iulie 2010, pe un drum de macadam in apropiere de Timisoara, mai excat locul de desfasurare a evenimentului este Bucovat langa comuna Remetea Mare. Se iese din Timisoara spre Lugoj la iesirea spre Ghiroda, se merge pana in Remetea Mare de unde se vireaza spre Bucovat.

Competiţia constă din parcurgerea a câte 3 PS - 5,4 km fiecare ps, timpul se cumuleaza.
Program competiţie:
A. programul zilei de 9 iulie 2010:
1. 17.00 Prezentarea maşinilor (verificare tehnică, permis de conducere, etc) şi a concurenţilor la startul PS (se va anunta unde din timp)
2. 18.00 - 20.00 recunoastere traseu
B. programul zilei de 10 iulie 2010:
1. 8.00 prezentare masini locatie
2. 08.15 Şedinţa tehnică cu concurenţii
3. 09.00 start prima masina
4. Anunţarea rezultatelor şi premierea în funcţie de ora de terminare a celei de a treia manşe

Se acordă Cupe şi Diplome primilor 3 (trei) clasaţi din fiecare grupă constituită şi ultimului loc din fiecare grupă constituită.

Dacia va produce propulsoare Euro 5


Uzina Automobile Dacia va produce şi motoare Euro 5. Unităţile actuale K7 vor fi modernizate şi ele pentru a putea respecta aceste norme de mediu. Oficialii mărcii nu au anunţat încă data de la care aceste motoare vor fi implementate pe modelele din Mioveni.
Noua familie de motoare Euro 5 este cuprinsă din două propulsoare – H4 şi H5. Cele două unităţi vor fi produse în paralel cu versiunea modernizată a lui K7. Motorul K7 din gama Dacia va fi adaptat pentru a respecta normele Euro 5, dar specificaţiile exacte ale acestuia nu au fost anunţate.
Actualele propulsoare Euro 5 din gama Dacia sunt importate de la alte uzine ale francezilor de la Renault, dar vor fi produse in-house în curând. În prezent, cei de la Dacia produc trei tipuri de motoare care respectă normele Euro 4 – K7J, K7M şi unitatea diesel F8Q oferită pentru Renault Kangoo.

Dacia Duster cu bioetanol


Clienţii Dacia din Franţa vor putea comanda versiunea 4x2 a lui Duster alături de două noi motorizări Euro 5. Cele două motoare sunt 1.6 16v de 105 CP şi 1.5 dCi de 90 CP. Unitatea otto poate fi alimentată atât cu benzină cu cifra octanică mai mare sau egală cu 95, cât şi cu bioetanol E85. Motorul diesel de 90 CP este echipat cu un filtru de particule şi înlocuieşte versiunea de 85 CP a lui Duster.

Versiunea 1.5 dCi de 90 CP a lui Duster emite doar 130 grame de CO2 per kilometru şi are un consum mediu de 5 litri la sută. Filtrul de particule al acestui motor se regenerează automat, fără să fie nevoie de intervenţia utilizatorului sau a unui mecanic. Versiunea de echipare Ambiance a lui Duster 4x2 dCi 90 CP pleacă de la 14.700 de euro în Franţa, în timp ce vârful gamei echipat cu acest motor – versiunea de echipare Prestige – pleacă de la 16.700 de euro.

În versiunea 1.6 16V E85, Duster emite doar 160 grame de CO2 per kilometru cu bioetanol E85 şi 165 grame CO2 per kilometru cu benzină. Unitatea este flexibilă şi poate să funcţioneze fie cu etanol E85, fie cu benzină, fară nicio diferenţa în funcţionarea motorului. Utilizarea combustibilului E85 este extrem de atractivă în Franţa, deoarece un litru de E85 costă, în medie, 0.86 euro.